BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Næste skridt efter pergotime

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Næste skridt efter pergotime

Indlægaf silleb » tirs, 09. september 2008 15:24

Hej søde tøser
Så er det vel efterhånden herinde jeg hører til, selv om det er lidt svært at se sig selv i kategorien "ufrivilig barnløs" (det sker kun for naboen :shock: ).

I denne måned har jeg taget min første portion pergotime, og da jeg blev scannet for nogle dage siden så alting fint ud og jeg reagerede godt på behandlingen. Lægen sagde så at hvis det ikke gav resultat denne gang kunne vi overveje hvad næste skridt skulle være: fortsætte med pergotime, suplere med ægløsningssprøjte eller gå videre til insiminering.

Er der nogen af jer der har erfaringer i den retning? Jeg kan ikke se hvorfor vi ikke bare skulle gå videre til insiminering med det samme? Er max utålmodig, men måske er der nogle fordele ved de andre muligheder som jeg har overset?

:?:
Brugeravatar
silleb

Geografisk sted: Odense

...

Indlægaf brud2008 » tirs, 09. september 2008 18:57

jeg tror lægerne vil skåne folk så meget for behandling som de kan.I er uner uforklarlig barnløs ikke???er ikke helt i samme gade nemlig.Men tror nemlig de så vil suplere med en ægløsningssprøjte for så kan i ramme det rigtige tidspunkt-hvis det heller ikke bære frugt vider til inseminering er mit gæt.Mener ikke klog på det da vi jo pga meget nesat sædkvalitt gik direkte fra lagengymnastik :D til reagensglas med microinjektion/insemination.Held og lykke.
Billede
brud2008

Geografisk sted: sønderjylland

Indlægaf silleb » man, 15. september 2008 23:26

Tak for svaret Brud
Jo vi er havnet i gruppen uforklarligt barnløse og det er også det der gør at jeg synes at det her behandlingsforløb er sådan lidt mystisk. Jeg ved godt at det er helt efter bogen at hormonbehandle osv når der ikke findes en umiddelbar årsag til barnløshed. Men det er lidt svært for mig at se hvad ægstimmulerende hormon skulle hjælpe når jeg i forvejen har modne follikler og ægløsning?
Det virker en smule hokus pokus på mig, så jeg hænger lidt med hovedet og har svært ved at se hvorfor jeg skulle blive gravid denne gang når jeg ikke er blevet det indtil videre :???: :-(
Brugeravatar
silleb

Geografisk sted: Odense

...

Indlægaf brud2008 » tirs, 16. september 2008 09:23

op med hovedet søde,de følger dig ved scanninger osv,når du får ægmodner kan der også være 2 modne æg i forhold til 1 æg ved almindelig cyklus.Derefter får du ægløsningssprøjten så får i tid på hvornår i skal sexe så det hele optimeres ,håber der er gevinst ved det.Kæpe knus :D
Billede
brud2008

Geografisk sted: sønderjylland

Re: ...

Indlægaf kathe » tirs, 16. september 2008 10:02

hejsa
jeg sender dig et kæmpe kram og jeg xxx alt for det lykkes for jer..

knus
kathe

Geografisk sted: nordjylland

Tilbage til Barnløshed og behandling