BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Mon det er nu det sker ?

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Indlægaf svipsen » lør, 06. marts 2010 08:46

Bliver helt nervøs, når vi ikke hørte noget fra dig igår. Håber der var en masse æg, og at du er på højkant idag.

Nu er æggene forhåbentlig allerede i fuld sving med at dele sig.

Pøj pøj.
Knus Svipsen
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Snorre » lør, 06. marts 2010 15:41

Hej med jer
Så har jeg her til morgen været igennem ÆU. Selve udtagningen gik meget fint, men derefter kom smerterne i underlivet, da ægblærene blev fyldt op igen! Hold da magle! :oops: havde så også 18 ægblærere, så det er forståeligt. Endte med at ligge på klinikken i 3 timer og få drop og smertestillende, og det samtidig med at jeg var helt omtåget og fik koldsvend anfald. Men nu er jeg hjemme på sofaen heldigvis.
Og så tænker jeg på stakkels Panna, der havde 28! :cry: Hvis hun har det dårligere end jeg, er det slemt...
Vi glæder os alle til en status fra dig, Panna.

Ville bare lige giv lyd fra mig - begrænset hvad man kan lave, når man bare skal ligge og glo op i loftet. Det gode er, at jeg er i min fulde ret til at blive vartet op og bede om alt mellem himmel og jord :-) Desværre kniber det med appetitten...
Hvis nogen af jer andre, har en lignende historie, hvor lang tid havde I så smerter i underlivet efter ÆU?
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf MÃ¥neMarie » lør, 06. marts 2010 15:58

Dejligt at du er sluppet helskindet fra ÆU, selvom det lyder som en hård omgang :shock: Altså nu skriver du at æg-blærene blev fyldt op igen?? Hvad går det ud på, det har jeg da ikke hørt noget om.. hmm, måske jeg bare har været så væk i min morfin-brandert at det er gået hen over hovedet på mig :roll:

Jeg har heldigvis aldrig været mærket noget særligt efter ÆU, da jeg faktisk havde mindre ondt efter end inden.. men det er jo normalt at have ondt efterfølgende, især når du havde SÅ mange æg.. Det varer vist et par dage, men skulle da allerede være bedre i morgen.. :toothy5:

Jeg glæder mig til update på mandag...spændende hvor mange zygoter et bliver til :shock:
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf stinapigen79 » lør, 06. marts 2010 19:11

da jeg fik taget 18 æg ud fik jeg afvide da jeg fik æo at jeg nok havde indre blødninger i æggestokkene da jeg havde ondt men gik over 3-5 dage efter værst var dagen efter så hold dig i ro og bliv vartet op :alien:
Billede

den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Snorre » lør, 06. marts 2010 20:18

Jeg skal ikke helt gøre rede for, hvad der helt teknisk sker, men for at få æggene ud, skal der jo prikkes hul på æggeblærene. De bliver efterfølgende natuligt fyldt op med væske. Så jo flere follikler, jo større pres vil der opstå bagefter. Maven er også en anelse hævet, og har lidt småblødning, sikkert pga. de indre blødninger.

Men da jeg er overstimuleret, kan det desværre ikke undgå, at medføre nogle smerter :-(

Ja, det bliver spændende på mandag ved oplægning, hvis der er nogle befrugtede æg at komme efter!
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Snorre

Indlægaf Stinna30 » lør, 06. marts 2010 22:24

Krydser fingre for en masse befrugtede æg på mandag :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Panna » tirs, 09. marts 2010 14:45

Ihhh, så sidder man her og skriver verdenshistoriens længste indlæg og så bliver man sgu smidt af... ØF ØF .. nåh, prøver lige igen.. bare lidt kortere denne gang.

Undskyld jeg først updaterer nu, men det er først i dag jeg har været på benene.

Jeg fik jo som bekendt taget æg ud i fredags. Og det gik simpelthen SÅ godt. Jeg fik dobbel bedøvelse og en sovepille (morfinen mærkede jeg stadig intet til) og så gik det hele faktisk forholdsvist godt. Selvfølgelig var det ikke smertefrit men det var til at holde ud. Jeg tror simpelthen ikke at jeg var bedøvet første gang jeg fik taget æg ud. Men denne gang gik det fint. De tog 10 store fede æg ud .. resten var for små eller tomme..

Efter ÆU skulle jeg jo ligge og slappe af og jeg havde stort set ingen smerter så det var også super-godt. Desværre var min kærestes sædprøve ret ringe og han skulle derfor lige prøve at lave lidt mere inden vi tog hjem igen. Det klarede han så vi slap for ICSI denne gang.

Om eftermiddagen fik jeg pludselig meget ondt i maven.. nærmest krampesmerter hele vejen fra mavesækken og ned til numsen.. Det fortsatte resten af dagen og om lørdagen tog vi på skadestuen som henviste os til Gyn.afd. Her blev jeg scannet og det viste sig at jeg havde fri væske i bughulen. Dog ikke nok til at jeg skulle indlægges og drænes.. HELDIGVIS! Jeg skulle tage hjem og ligge mig på sofaen og se en god film og vente på at det blev bedre, sagde lægen. Så jeg har ligget på sofaen fra fredag eftermiddag til mandag formiddag... med de vildeste mavesmerter. Kunne intet. Kunne ikke stå, gå, sidde, nyse, hoste, prutte, trække vejret ordentligt. Alt gjorde vildt ondt. Natten mellem søndag og mandag begyndte smerterne at blive mildere...

Mandag formiddag skulle jeg så op på klinikken og have lagt æg op. De skønnede at væsken skyldtes at de havde fået revet hul på noget under ÆU'en og ikke at jeg var overstimuleret så derfor ville de gerne lægge æg op.

Af de 10 æg der blev taget ud var de 7 blevet befrugtet og alle havde delt sig helt perfekt. MEN (der er altid et men, ikk) de seks af æggene havde dobbelt kerne og af erfaring vidste de at den slags æg sjældent bliver til noget og heller ikke kan tåle nedfrysning. Så ingen æg til fryseren.. kun til skraldespanden.

Men det syvende æg var perfekt. Det var 8-cellet og sygeplejersken ævlede løs om hvor klart og flot det var i farven og havde den helt perfekte facon. Så det må være et Super-æg... Så nu ruger jeg altså på et lille fint æg :D
Start: marts 07
1. IUI april 09 negativ
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 positiv, GUL
1. IVF marts 10 positiv, SA
2. IVF maj 10 negativ
3. IVF nov 10 positiv, SA
2 fryseæg marts 11 negativ
Oktober 10 opstart adoption
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf svipsen » tirs, 09. marts 2010 14:51

Sikke en omgang. Men hvor er det dejligt at høre fra dig. Vi har alle være så bekymrede.

Godt at det ikke var overstimulering. Det tager trods alt længere tid. Men hvor er det synd, at du skal have så ondt. Håber at det er godt igen.

Tillykke med det fine 8-cellede æg. Når nu du bliver mor denne gang, er det jo også ligemeget, om der var noget til fryseren :razz:

God rugetid.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Snorre » tirs, 09. marts 2010 16:20

Hold da op en omgang, Panna!
Har tænkt en del på dig, her de sidste dage, hvor jeg selv har gået rundt med smerter. De er desværre stadig til stede, hvis jeg ikke holder mig nok i ro. Jeg var bekymret for, at du var røget på sygehuset. Men dejligt at det ikke var tilfældet og at det lykkedes med ÆO :-) At der så kun er et, er en mindre detalje i det samlede billede lige nu!
Så ruger vi begge to. Jeg skal have taget BP søn d. 21. - men der er jeg ikke hjemme :-( Dårlig timing... Så har udsat det til dagen efter.
Skal efter planen på arbejde i morgen, men døjer stadig med ondt indimellem pga overstimulering (jeg havde 18 æg!). Til gengæld sidder jeg ved computer, så holder mig jo også en del i ro i løbet af sådan en arbejdsdag, så mon ikke det går.
Billede
Snorre

Indlægaf elefantus » tirs, 09. marts 2010 16:36

sikke en omgang i har været igennem der ... dejligt at hører du er okey og nu ruger løs på et fint æg ;-) krydser fingre for det sætter sig fast i hulen :D hep hep
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Babywanted » tirs, 09. marts 2010 18:23

Sikke et fint, stort æg - er sikker på at det er helt pjattet efter at dele sig i det uendelige nu ;-)

Klem og pøjpøj
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf MÃ¥neMarie » tirs, 09. marts 2010 18:28

Puha Panna.. hvor er det godt at høre fra dig.. jeg var bange for at du var blevet indlagt og alt muligt :shock: Men det var du jo nærmest også.. gys for en omgang! Men tillykke med de fine æg, det lyder absolut som et SUPER-æg, så det skal da nok blive til en lille til jer :D
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Stinna30 » tirs, 09. marts 2010 19:13

Hej Panna

Hvor er det godt at høre fra dig :D belastende med alle de smerter, men nu er det sidste gang, du skal igennem alt det, for med det fine æg så tester du positiv lige om lidt :alien:
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf stinapigen79 » tirs, 09. marts 2010 19:57

panna dejligt at høre du er ok har tænkt meget på dig håber virkelig efter denne omgang det bliver hvor det skal de næste 9 måneder
Billede

den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf MAT » tirs, 09. marts 2010 22:02

Dejligt endelig at høre fra dig. Tillykke med guldægget - det bliver der forhåbentlig i 8½ måned :D
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

ForegåendeNæste

Tilbage til Barnløshed og behandling