Ihhh, så sidder man her og skriver verdenshistoriens længste indlæg og så bliver man sgu smidt af... ØF ØF .. nåh, prøver lige igen.. bare lidt kortere denne gang.
Undskyld jeg først updaterer nu, men det er først i dag jeg har været på benene.
Jeg fik jo som bekendt taget æg ud i fredags. Og det gik simpelthen SÅ godt. Jeg fik dobbel bedøvelse og en sovepille (morfinen mærkede jeg stadig intet til) og så gik det hele faktisk forholdsvist godt. Selvfølgelig var det ikke smertefrit men det var til at holde ud. Jeg tror simpelthen ikke at jeg var bedøvet første gang jeg fik taget æg ud. Men denne gang gik det fint. De tog 10 store fede æg ud .. resten var for små eller tomme..
Efter ÆU skulle jeg jo ligge og slappe af og jeg havde stort set ingen smerter så det var også super-godt. Desværre var min kærestes sædprøve ret ringe og han skulle derfor lige prøve at lave lidt mere inden vi tog hjem igen. Det klarede han så vi slap for ICSI denne gang.
Om eftermiddagen fik jeg pludselig meget ondt i maven.. nærmest krampesmerter hele vejen fra mavesækken og ned til numsen.. Det fortsatte resten af dagen og om lørdagen tog vi på skadestuen som henviste os til Gyn.afd. Her blev jeg scannet og det viste sig at jeg havde fri væske i bughulen. Dog ikke nok til at jeg skulle indlægges og drænes.. HELDIGVIS! Jeg skulle tage hjem og ligge mig på sofaen og se en god film og vente på at det blev bedre, sagde lægen. Så jeg har ligget på sofaen fra fredag eftermiddag til mandag formiddag... med de vildeste mavesmerter. Kunne intet. Kunne ikke stå, gå, sidde, nyse, hoste, prutte, trække vejret ordentligt. Alt gjorde vildt ondt. Natten mellem søndag og mandag begyndte smerterne at blive mildere...
Mandag formiddag skulle jeg så op på klinikken og have lagt æg op. De skønnede at væsken skyldtes at de havde fået revet hul på noget under ÆU'en og ikke at jeg var overstimuleret så derfor ville de gerne lægge æg op.
Af de 10 æg der blev taget ud var de 7 blevet befrugtet og alle havde delt sig helt perfekt. MEN (der er altid et men, ikk) de seks af æggene havde dobbelt kerne og af erfaring vidste de at den slags æg sjældent bliver til noget og heller ikke kan tåle nedfrysning. Så ingen æg til fryseren.. kun til skraldespanden.
Men det syvende æg var perfekt. Det var 8-cellet og sygeplejersken ævlede løs om hvor klart og flot det var i farven og havde den helt perfekte facon. Så det må være et Super-æg... Så nu ruger jeg altså på et lille fint æg