BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kromosomfejl, skal forhåbentlig snart igang med 2 pgd-forløb

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Kromosomfejl, skal forhåbentlig snart igang med 2 pgd-forløb

Indlægaf Marianne85 » søn, 17. april 2011 21:37

Hej alle, jeg er ny i dette forum og skriver til jer i håb om, at høre jeres erfaringer vdr. ivf eller ægsortering (pgd). Lige nu er jeg rigtig frustreret og ked af, at blive afvist lige inden ægoplægningen.

Min mand og jeg har været i et længerevarende behandlingsforløb med start på Dr. Lund sygehus i 2009. Efter p-pille stop havde jeg ingen menstruation (ca 1 år), hvorfor jeg kom i hormonbehandling til inseminationsforsøg. Dette fik jeg gjort 3 gange men med negativt resultat.
Vi var heldige at blive spontant gravide, men endte i SA. Lægerne vidste fra start, at jeg er bærer af en kromosomfejl som kan medføre Dawns syndrom. Men de mente ikke umiddelbart, at dette ville have betydning for vores behforløb. Da tiden var inde for første IVFforsøg blev vi alligevel henvist til Odense med henblik på ægsortering. Her er vi lige blevet afvist at færdiggøre det lange IVFforløb, med 7 æg ved ægudtagning. Alle æg blev befrugtet og delte sig umiddelbart, men ingen kunne bruges. To af æggene havde helt sikkert Dawns syndrom og resten var ikke brugbare. Nu sidder vi tilbage med umådelig stor skuffelse samt angst for at jeg slet ikke har nogle æg der raske. Vi ved, at jeg har en robertsonsk translokation på kromosom 14 og 21. Vil gerne høre, om der er andre som sidder med samme problematik eller som har været igennem IVF uden umiddelbart raske æg... men som alligevel er blevet gravide? Kunne evt være rart at høre nogle solstråle historier :-)
Bærer af kromosomfejlen Robertsonsk translokation på 14/21, kan medføre Downs Syndrom. Mand i tip/top stand. Opstart beh.forløb i 2009. 3 negative inseminationsforsøg, 1 SA, 1 afbrudt PGD (IVF + ægsortering) pga ingen brugbare æg. Afventer 2. PGD forsøg
Marianne85

Tilbage til Barnløshed og behandling