BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Kort behandlingsforløb

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Kort behandlingsforløb

Indlægaf bims » tirs, 27. december 2011 00:51

Jeg har ved begge mine ivf været i det lange forløb men næste gang skal jeg prøve kort.
Er det på 2 dagen man bliver scannet ?.
Er der et par stykker herinde som har erfaring med menopur ? tænker på bivirkninger osv og hvor mange æg i dannede sam hvor mange der blev befrugtet.
Jeg har de 2 andre gange fået gonal-f og første gang fik de 7 æg ud ( 5 befrugtet)...anden gang 12 æg ud ( 10 befrugtet)....man sku vist ikke danne så mange æg med menopur men bedre kvalitet ??????
bims

Geografisk sted: Esbjerg

Re: Kort behandlingsforløb

Indlægaf Thomsen » ons, 28. december 2011 19:09

Hej Bims Jeg har prøvet både den lange og den korte, jeg fortrækker den korte uden nedregulering det tager også kortere tid :) Jeg har ikke prøvet menopur men har prøvet Puergon og Gonal-f jeg kender dog et par piger der der har prøvet Puregon og gået over til menopur og ikke oplevet der var nogen forskel. Jeg synes heller ikke der var forskel på Puregon og Gonal-f men det er også to samme produkter med forskellig leverandør så vidt jeg har forstået. Men den ene oplevede med menopur at hun kun havde 4 æg til æu og kun 1 blev befrugtet men hun blev gravid efter mange forsøg så det var dejligt :) Jeg har spurgt Svend inde på CFC om jeg ikke sku prøve Menopur men han vil heller køre Gonal-f på mig så det gør jeg men jeg synes jeg har hørt meget godt om det Menopur så hvorfor ved jeg ikke. Og ja ved det korte IVF skal du ringe 1 dag du får din mensturation og så komme til scanning 2 dagen og starte hormoner 2-3 dagen
Billede
Thomsen

Tilbage til Barnløshed og behandling