Jeg har læst en masse af Jeres indlæg, og besluttede mig for at tilmelde mig, da jeg synes det er en utrolig hård tid, som jeg gerne vil dele og skrive med Jer andre om.
Min mand og jeg har prøvet at få børn et godt stykke tid nu, men der skete ingenting. Gik til sidst til min læge, og fik heldigvis en henvisning til en gynækolog. Da jeg kom hos gynækologen første gang (d. 2. dec. 2010), fik jeg en scanning, og hun synes det tydede på PCO, så var helt færdig, og græd hele aftenen.
Da jeg havde min første menstruationsdag (d.23. dec. 2010), skulle jeg på sygehuset og få taget en masse blodprøver.
Måneden efter (d. 25. jan. 2011) var jeg for anden gang hos gynækologen, og fik en scanning på min tredje cyklus dag, prøverne tydede ikke på PCO, og da hun scannede mig så det også ud som det skulle. Alle blodprøverne var fine, dog var mit hormontal lidt lavt, og prøverne omkring PCO var ikke kommet endnu.
Ugen efter (d. 2. feb. 2011) fik jeg en tid igen hos gynækologen, hvor min mand imellem tiden fik taget sædprøve. Da vi mødte op hos gynækologen tredje gang, skulle jeg have en udskylning af mine æggeledere. Det var en ubeskrivelig smerte, hvor gjorde det dog bare ondt. Gynækologen sagde at hun godt vidste jeg havde en ubeskrivelig smerte, da der ikke var gennemstrømning til æggelederne så vandet hobede sig bare op i livmoderen. Jeg havde smerter hele aftenen og blødte lidt, og har i dag, dagen efter også haft en del smerter, og der er også kommet lidt blod og slim ud. Er det mon normalt? Vi fik af vide at min mands sædprøve var på 50 millioner som er godt nok, men at der var meget få sædsæller tilbage efter rensningen. Vi talte med gynækologn, og fandt ud af at min mand havde gjort alt det rigtige for at få dårlig sæd. Han bruger varme i bilsædet, har bærbaren på skødet, går i varmebad efter fodbolden, sidder på radiatoren på hans studie. Min mand fandt en vitaminkur på nettet, som skulle være halt fantastisk til at få en masse god sæd igen. Han er nu begyndt at spise vitamun, selen, zink, omega 3-6-9 og aloe vera drik siden i går.
Om 1 ½ til 2 mdr. skal min mand have taget en ny sædprøve, hvis den er dårlig, skal vi i gang med reagensglas behandling. Hvis den er forbedret, skal jeg på sygehuset og have noget kontrast væske op i mit underliv, for at undersøge om der bare er en lille smule gennemgang ud til æggelederne. Gynækologen vil tage det som det sidste, da hun siger det er endnu mere smertefuldt, end udskylningen. Hvis der er gennemgang skal vi begynde inseminering, hvis der ikke er gennemstrømning til mine æggeledere, skal vi i gang med reagensglasbehandling.
Lige nu føles 1 ½ til 2 mdr. som en uendelighed. Som min mand sagde, nu vil jeg bare have børn, og det kan ikke gå hurtigt nok. Hvor er det her dog bare en svær tid, det er slet ikke sjovt, og hvor har jeg dog grædt meget. Tanken om ikke at kunne få børn, gør ubeskrivelig ondt!