BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Ja, så skal vi også i behandling.. suk..

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Ja, så skal vi også i behandling.. suk..

Indlægaf MosterSkruk » tirs, 02. september 2008 09:22

Nogen der ved noget om/har erfaring (?!) med IUI-H (altså insemination med mandens egen sæd). Så vidt det ser ud, er der ikke noget "galt" med mig, men kun med min mands sæd (han danner antistof mod den). Vi skal snart til forsamtale hos lægen, som så henviser os videre. Min store frygt er, at jeg skal til at have hormonsprøjter mht ægløsning. MEn er det nødvendigt, når man godt ved, hvornår man har ægløsning??
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre, som har været/er igennem samme behandling.

kh

MosterSkruk
MosterSkruk

Geografisk sted: Kbh N

Indlægaf Tibina » ons, 03. september 2008 11:24

Jeg har været igang med en udredning, men er ikke nået så langt som behandling. I den forbindelse har jeg kigget på privatklinikker (pga. fælles barn kan vi ikke få hjælp via offentlige). De fleste giver homorner til kvinden selvom der ikke er noget "galt", da det øger chancen fra 10% til 20%, da der ved hormontilskud ofte frigives mere end et æg, men nogle klinikker mener ikke det er nødvendigt.

Men det kommer vel også an på mandes sæd. Kender ikke meget til antistoffer, men hvis de er mobile nok, kan I vel forsøge uden hormoner først, hvis I insisterer. Kan jo ikke rigtig give dig svar, men snak med lægen om det.

Har I fået taget alle de obligatoriske prøver?. Vil lige advare om, at der sagtens kan gå ½ år fra I bliver henvist til I er i gang med behandling, da der skal tages prøver på bestemte tidspunkter og nogle hormon prøver er der 5-6 ugers svar tid på, og alm. ventetid osv. Bare så du er forberet.
Mor til Freya 05. Endelig gravid igen efter 2 år og 2 MA. Mor til Sarah Nov. 09
Tibina

Geografisk sted: København

Indlægaf MosterSkruk » ons, 03. september 2008 13:10

Til Tibina: Tak for dit svar! ½ år?!?! Ej, det håber jeg virkelig ikke, at der går!! :-(
Hvad er det for nogle hormonprøver man eks. skal ha taget?
Jeg har selv været gennem nogle undersøgelser "dernede" med blodprøver osv, og der så alt helt normalt ud på det tidspunkt, så min egen læge mente vist ikke, jeg skulle igennem en helt masse... Håber virkelig vi kan komme hurtigt igang!
Nå, der er jo ikke andet at gøre end at krydse fingre og håbe, vi snart kan komme igang :-)
God dag!

/MosterSkruk
MosterSkruk

Geografisk sted: Kbh N

Indlægaf dmi » ons, 03. september 2008 18:56

Hejsa.
Du slipper nok ikke for ægløsnings sprøjten selvom du ved hvornår du har ægløsning.
Fordi gynækologen skal kunne styre helt præcist hvornår ægløsningen er i forhold til insemineringen.
Men er det kun den så er det jo heller ikke så slemt..:-)
Held og lykke med det og spørg endelig hvis du har nogle spørgsmål, så har jeg været igennem mange forsøg ;-)
Knus fra
DMI
Billede
dmi

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Tibina » tors, 04. september 2008 10:13

Jeg er nok ikke den rigtige til at svare på spørgsmål, da jeg ikke har været hele vejen igennem. Jeg havde bare selv troet at det gik hurtigere, og har hørt en veninde at der også gik ½ år fra de begyndte med undersøgelser til den første insiminering.

Min egen læge kunne åbenbart ikke gøre flere ting på en gang, så der gik enormt lang tid til prøvetagening. Da jeg første gang var hos min egen, læge ville hun tjekke om jeg have ÆL (det har jeg ikke hver mdr.), så derfor tog hun hormon prøver omkring ÆL tidspunkt. Således gik den første mdr, da jeg har lang cyklus. Så fik jeg en ny tid 5 uger efter til at få svar på prøver og taget klamydia, celle prøver. Derfor gik der endnu en mdr. Så skulle jeg endnu engang vente på mens til at få foretaget en gennemskyldning og sådan gik endnu en mdr. Med min lange cyklus gik der 3 mdr. bare på den første blodprøve og underlivsundersøgelse. Jeg blev så gravid af mig selv og det hele er sat i bero. Ved nu ikke rigtig om vi skal prøve endnu et år inden lægen vil give os en henvisning på behandling...har ikke ÆL hver måned og med en cyklus på 40 dage, så er der ikke så mange chancer, så jeg havde set frem til IUI-H for at hjælpe naturen lidt på vej.

Nå, men hvis I allerede har fået taget blodprøver og gennemskyld så er I jo allerede godt på vej. Kender ikke noget til ventetider på det offentlige, kommer vel an på hvilket hospital.

Held og lykke, glæder mig til at høre hvordan det går.
Mor til Freya 05. Endelig gravid igen efter 2 år og 2 MA. Mor til Sarah Nov. 09
Tibina

Geografisk sted: København

Indlægaf svipsen » søn, 07. september 2008 11:32

Man slipper ikke for indsprøjtninger i maven.
Vi er selv inde i behandlingssystemet ved OUH. Det er en standard-behandling man får de første 3 gange (medmindre der selvfølgelig lykkes en af de første gange).

Jeg har ikke selv turde at få gennemført behandlingen endnu. Da jeg skulle røngtenfotograferes gjorde det simpelthen så ondt at få lagt røret op i livmoderen, så jeg er blevet afskrækket for en tid. Så vi venter lige et par måneder til.

Syntes I ikke også, at det er hårdt med alle de prøver, inden man overhovedet kommer til selve behandlingen?

Knus og held og lykke
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Barnløshed og behandling