af Tibina » tors, 04. september 2008 10:13
Jeg er nok ikke den rigtige til at svare på spørgsmål, da jeg ikke har været hele vejen igennem. Jeg havde bare selv troet at det gik hurtigere, og har hørt en veninde at der også gik ½ år fra de begyndte med undersøgelser til den første insiminering.
Min egen læge kunne åbenbart ikke gøre flere ting på en gang, så der gik enormt lang tid til prøvetagening. Da jeg første gang var hos min egen, læge ville hun tjekke om jeg have ÆL (det har jeg ikke hver mdr.), så derfor tog hun hormon prøver omkring ÆL tidspunkt. Således gik den første mdr, da jeg har lang cyklus. Så fik jeg en ny tid 5 uger efter til at få svar på prøver og taget klamydia, celle prøver. Derfor gik der endnu en mdr. Så skulle jeg endnu engang vente på mens til at få foretaget en gennemskyldning og sådan gik endnu en mdr. Med min lange cyklus gik der 3 mdr. bare på den første blodprøve og underlivsundersøgelse. Jeg blev så gravid af mig selv og det hele er sat i bero. Ved nu ikke rigtig om vi skal prøve endnu et år inden lægen vil give os en henvisning på behandling...har ikke ÆL hver måned og med en cyklus på 40 dage, så er der ikke så mange chancer, så jeg havde set frem til IUI-H for at hjælpe naturen lidt på vej.
Nå, men hvis I allerede har fået taget blodprøver og gennemskyld så er I jo allerede godt på vej. Kender ikke noget til ventetider på det offentlige, kommer vel an på hvilket hospital.
Held og lykke, glæder mig til at høre hvordan det går.
Mor til Freya 05. Endelig gravid igen efter 2 år og 2 MA. Mor til Sarah Nov. 09