af ad82 » tirs, 24. august 2010 09:39
Hej sofiekdk
Jeg er virkelig ked af at høre om jeres MA, det gør bare så ondt inden i. Vi har lige selv været igennem det, troede jeg var i uge 11, men fosteret var måske død i uge 8, jeg fik en udskrabning dagen efter den frygtelige besked. Man får lidt af et schok, jeg troede aldrig jeg skulle blive klar til en ny graviditet igen, men nu 14 dage efter udskrabningen synes jeg modet er kommet tilbage. Vi blev gravide ved IVF/ISCI på OUH i Odense og vi snakkede med lægen på fertilitetsklinikken, da det var hende som opdagede at fosteret var dødt, hun sagde at vi kunne ringe ind og melde os, lige så snart at jeg fik mens, men sagde også, at mange valgte at vente et par menses, for at være sikker på at kroppen er normal igen og at man psykisk var ovenpå.
Vi har valgt, at melde os lige så snart at jeg får mens, ville helst have ventet et par måneder, men regeringensplan om at fjerne fertilitetsbehandlingen, og visheden om, at man kan blive afvist 3 gange, gør at vi helst vil melde os igen hurtigt. Jeg får hverken kontroleret at HCG er faldende eller noget, det gad de ikke tjekke, men jeg går ikke udfra, at jeg får mens før at det er faldet til et minimum, jeg tester stadig brag positiv på graviditetstest, så regner med at der går lang tid inden vi kan melde os, jeg er dog tjekket ved en scanning at alt er kommet ud ved udskrabningen og det var det.
Det afgørende er, at lægen mener det er ok at i melder jer, og at du/i er fysisk og psykisk er klar til det.
Held og lykke fremover
1. ICSI - Juni 2010, d.1/7-2010 positiv. MA uge 10+2
- Dec 2010,7 æg tøet op, et op - negativ
2. ICSI - Feb 2011, 2 æg op - 2 på frys, positiv
- SA tvilling uge 7, blødning til uge 15
Kate født d. 10-11-2011, 3030 g og 48 cm i uge 39+1