BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

IVF 1 allerede i gang :)

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

IVF 1 allerede i gang :)

Indlægaf Alexis » ons, 26. januar 2011 00:01

Hej piger, jeg har lige opdateret inde på "ordet er frit" på et tidligere indlæg, men ville også lige melde mig herinde som en af os der er i IVF behandling.
Vi er kommet så langt i at vi er i gang med første IVF fordi vi fik et tilbud vi ikke kunne sige nej til(det kan der læses om under min update)

Nu er vi kommet i gang med lang behandling og er nået til ægstimulation efter nedreguleringen.
I morgen skal jeg scannes for første gang efter ægstimuleringen som jeg startede med i fredags. Og i næste uge skal jeg have taget æg ud. Jeg er meget spændt, og meget nervøs for det hele.

Vi er kommet så langt i overvejelserne, at vi gerne vil have lavet blastocystdyrkning, og meget gerne vil have langt to æg op hvis det er er muligt. Men nu må vi se. Jeg bliver lykkelig hvis der er 1 guldæg til os, og ubeskriveligt lykkelig, hvis det lykkes for os at blive gravide i 1 forsøg. XX

Hvor mange er vi herinde som er i IVF, og er der nogen som jeg nogenlunde følges med datomæssigt? :-)

Tak fordi du læste med.

Alexis.
PB Startet 10/08
Barnløshed uforkl. - alt ser fint ud hos begge.
Biokemisk 11/ 09, maj/juni 10? 11/10
IUI 1 n. IUI 2 n. IUI 3 n. IUI 4?, IUI 5 b.
IVF 1 SA 4+3 :(
22/3/11 Naturligt gravid <3<3 Blive derinde og voks dig stærk lille liv <3<3
Brugeravatar
Alexis

Geografisk sted: København V

Re: IVF 1 allerede i gang :)

Indlægaf Snorre » ons, 26. januar 2011 13:42

Hej Alexis

Vildt nok at I pludselig er igang med IVF :-) Jeg håber og tror at det er det, der skal til :-)
Jeg har selv været igennem blastocystdyrkning på en privat klinik. Det er en meget interessant og nervepirrende proces, da man jo dyrker æggene i længere tid. Men det ved du sikkert en del om :-)
Jeg er selv blevet gravid ved netop den metode, så du må endelig sige til, hvis der skulle dukke nogle spørgsmål op :-)
Du kan evt. læse lidt i den tråd, jeg i sin tid oprettede herinde: barnloshed-og-behandling-f4/aeu-overstaet-nu-gaelder-det-blastocyst-dyrkning-t5992.html
Der har jeg opdateret løbende - og ikke mindst i dagene, hvor jeg dagligt efter ÆU har fået et opkald omkring æggenes status i laboratoriet.

Held og lykke til dig :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Snebold » ons, 26. januar 2011 16:14

Hej Alexis
Hvor spændende :razz:
Håber der er to fine æg til oplægning og da også gerne lidt til fryseren. Er I blevet tilbudt blastocyt dyrkning? Vi har nemlig også talt om at det kunne være godt at prøve, men på OUH har de ikke talt om det, så skal have spurgt om det er muligt.
Jeg manglet 9 p-piller og en blødning, så starter jeg op med Fostimon, så jeg er lidt bagefter dig, men håber at komme stærkt igen.
Knus, Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Titti » ons, 26. januar 2011 21:46

hej hej

Velkommen i IVF-klubben :-) jeg er ca. 1 uge bagud, starter op i morgen og skal scannes næste fredag :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Alexis » tors, 27. januar 2011 14:03

Snebold skrev:Hej Alexis
Hvor spændende :razz:
Håber der er to fine æg til oplægning og da også gerne lidt til fryseren. Er I blevet tilbudt blastocyt dyrkning? Vi har nemlig også talt om at det kunne være godt at prøve, men på OUH har de ikke talt om det, så skal have spurgt om det er muligt.
Jeg manglet 9 p-piller og en blødning, så starter jeg op med Fostimon, så jeg er lidt bagefter dig, men håber at komme stærkt igen.
Knus, Snebold

Hej søde Snebold :razz: Dejligt at høre fra dig. Håber at du har det rigtig godt. Jeg har selv undersøgt det med blastocystdyrkning, fordi jeg kunne se på klinikkens hjemmeside at de tilbød det. Jeg skal så selv betale for det da det er en ekstraydelse. Men der skal jo være mange æg før de gør det. Jeg ved ikke hvordan det er i det offentlige (jeg går ud fra det klinikken på OUH er offentlig?) men synes da helt sikkert du skal spørge til det.

Jeg var til scanning i går, og det gik rigtig fint. Alt så ud som det skulle og der er gang i æggene og slimhinden som er vokset med 5-6 mm på 5 dage. Ret vildt synes jeg :)

I morgen skal jeg afsted igen, og så må vi se om de kan sige nærmere om ÆU. Jeg har på fornemmelsen, at jeg skal til en ekstra scanning, men nu må vi se.

Hvor ville det dog være skønt at følges ad med dig. Synes vi fortjener lidt medgang efterhånden.
Må også lige sætte mig ned og læse alt igennem som er sket mens jeg har holdt pause herfra.

Stort Knus.
PB Startet 10/08
Barnløshed uforkl. - alt ser fint ud hos begge.
Biokemisk 11/ 09, maj/juni 10? 11/10
IUI 1 n. IUI 2 n. IUI 3 n. IUI 4?, IUI 5 b.
IVF 1 SA 4+3 :(
22/3/11 Naturligt gravid <3<3 Blive derinde og voks dig stærk lille liv <3<3
Brugeravatar
Alexis

Geografisk sted: København V

Indlægaf Titti » søn, 20. februar 2011 22:31

Hej hej

Hvordan er det gået ???
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Tilbage til Barnløshed og behandling