BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

IUI

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

IUI

Indlægaf Lilien » fre, 27. august 2010 15:58

JAAAAAAA, så blev det endelig vores tur til at få en tid til første IUI behandling.

Snakkede med Rigshospitalet imorges. Jeg skal begynde med Pergotime tabletter imorgen, også skal jeg ind og scannes d. 6/9. Det er så spændende, at vi efter 15 måneder endelig har et reelt forsøg.

Hvilke erfaringer har i med Pergotime og alkohol? Vil alkoholen forringe chancerne?
Nu snakker jeg ikke om, at drikke mig stang vissen :lol: men vi er inviteret i byen et par gange på de dage, hvor jeg skal tage dem og vil egentligt bare vide om man kan tage et glas vin?

Håber så meget på, at September måned bliver vores måned :)

//Lilien
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Re: IUI

Indlægaf Snorre » fre, 27. august 2010 16:49

Har lige haft skrevet en kommentar inde under testhold til dig - troede at det var første IUI der var endt negativt. Men her kan jeg forstå, at I netop står foran første forsøg :-)

Jeg kan godt forstå, at I glæder jer til at komme igang. IUI giver jo også bedre chancer end ved sex derhjemme :-)
Jeg har selv under mine IUI'er taget Pergotime. Jeg var ikke afholdskvinde under forløbet, men tog måske et glas mindre end jeg ellers ville, når vi var ude. Jeg holdt mig til gengæld helt fra alkohol, når tiden nærmede sig selve inseminationen, så min krop havde de bedste forudsætninger for succes :-) Men nogen vælger helt at holde sig fra alkohol under behandlingen. Det syntes jeg nu var lidt svært, efter at have haft fokus på projekt baby uafbrudt i laaaang tid. Det bedste udgangspunkt er såmænd nok, at du er så afslappet omkring det hele som overhovedet muligt og ikke stresser op, og der kan et glas måske hjælpe lidt engang imellem ;-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Snorre » fre, 27. august 2010 16:50

Har lige haft skrevet en kommentar inde under testhold til dig - troede at det var første IUI der var endt negativt. Men her kan jeg forstå, at I netop står foran første forsøg :-)

Jeg kan godt forstå, at I glæder jer til at komme igang. IUI giver jo også bedre chancer end ved sex derhjemme :-)
Jeg har selv under mine IUI'er taget Pergotime. Jeg var ikke afholdskvinde under forløbet, men tog måske et glas mindre end jeg ellers ville, når vi var ude. Jeg holdt mig til gengæld helt fra alkohol, når tiden nærmede sig selve inseminationen, så min krop havde de bedste forudsætninger for succes :-) Men nogen vælger helt at holde sig fra alkohol under behandlingen. Det syntes jeg nu var lidt svært, efter at have haft fokus på projekt baby uafbrudt i laaaang tid. Det bedste udgangspunkt er såmænd nok, at du er så afslappet omkring det hele som overhovedet muligt og ikke stresser op, og der kan et glas måske hjælpe lidt engang imellem ;-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lilien » fre, 27. august 2010 17:56

Hej Snorre,

Tak for svar :) Det skulle også have været 1. IUI her i August, men vi kom ikke med på holdet så vi blev bedt om, at vente i 4 uger :( Så er ekstra glad for, at vi er kommet med nu :)
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf paloma24 » lør, 28. august 2010 14:56

Min fertilitets læge siger 1-2 genstande om ugen :)
paloma24

Indlægaf magdalene » lør, 28. august 2010 16:28

Ingen gode råd herfra - vil bare lige sige held & lykke. Jeg håber den sidder lige i skabet i første forsøg :-)
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf Lilien » lør, 28. august 2010 16:51

Tak Magdalene, det kunne bare være så dejligt hvis vi endelig kunne få heldet på vores side :)
BilledeBillede
Lilien

Indlægaf elefantus » lør, 28. august 2010 21:18

Held og lykke ;-)
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Titti » søn, 29. august 2010 19:28

Hej hej

Uha det bliver rigtig spændende!! Jeg har ikke fået noget at vide om, hvad jeg måtte indtage og hvad jeg ikke måtte, tror det er vigtig at have en normal hverdag og ikke tænke så meget over det. Et par genstande skader nok ikke, men en mega druk tur ville jeg nok også springe over :-) Når man som os er oppe på år om at blive gravide, så kan man jo ikke leve afholden hele tiden, det mener jeg ihvertfald :-)

Jeg krydser fingre for Jer! Jeg er jo desværre røget ud af systemet igen igen og begynder forfra, hvis jeg overhoved kommer tilbage i behandling. Er total nede for tiden. Overvejer psykologhjælp.

Mys mys
Lang IVF,12. Nov. ÆU 5 æg, -æg til ÆO
Lang IVF, 8. Jan. ÆU 13 æg, 8 befrug. 2 æg ÆO/negativ
Lang IVF, 20. april. ÆU 8 æg, 3 befrug 2 æg ÆO/MA i 7. uge
Lang IVF, 20. sep. ÆU 5 æg, 2 befrug. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov. ÆU 8 æg, 4 befrug. 1 æg ÆO/negativ
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Lilien » søn, 29. august 2010 19:57

Hej Titti,

Ja, det bliver bare rigtig spændende. Syntes bare, at dagene går så langsomt i øjeblikket......

Jeg har det fint nok efter 2 fulde dage på Pergotime, men jeg er vanvittigt rastløs (det er ved at gøre mig vanvittig), også siger manden at jeg har en kort lunte :roll:

Hvad er det for noget med, at du er røget ud igen? Kan godt forstå det er rigtig hårdt for dig i øjeblikket, og jeg krydser virkelig fingre for, at i snart kommer tilbage til systemet..... Det kan bare blive så frustrerende!!!
Jeg syntes da helt sikkert, at du skulle overveje at kontakte en psykolog, hvis du føler det kan lette hverdagen lidt. De kan bare et eller andet som gør, at man kan se lidt mere objektivt på tingene nogen gange....

Håber i snart finder en løsning på tingene.

Kram
BilledeBillede
Lilien

Tilbage til Barnløshed og behandling