BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

igen en negativ test

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

igen en negativ test

Indlægaf Malle78 » søn, 05. juni 2011 18:54

Hej med jer herinde :-)

Har lige opdaget dette forum, og det er jeg glad for, for kender ikke nogen i min omgangskreds, der er i samme situation som mig, så det er lidt hårdt ikke at møde forståelse.
Vil høre om der er nogen af jer der evt. kan give gode råd ift. min situation.

Min kæreste og jeg har været i fertilitetsbehandling siden 2008, men det er stadig ikke lykkes os at blive gravide. Og inden vi kom dertil forsøgte vi på naturligvis i 1½ år, inden vi søgte hjælp.
Vi har i alt været igennem 8 behandlinger - stadig uden held... og kan nu vente på at sommerferien er ovre før vi kan starte op igen - hvilket godt nok er to lange måneder synes jeg. Grunden til at vi får professionel hjælp er, at min kærestes sæd kvalitet ikke er ret god. Vi overvejer derfor nu om vi skal vi ja tak til donor backup.

Det er en hård proces for os begge, og især efter det forsøg vi lige har været igennem, for der var to fine befrugtede æg som blev lagt op og min menstruation udeblev - hvilket ikke er sket de andre 7 gange, så vi havde store forhåbninger til at det endelig skulle lykkes for os - nu var det vores tur.... men ak sådan blev det ikke.
Det er super svært at bevare optimismen og troen, men vi skal nok blive klar til et forsøg mere i august måned.

De sidste par dage har jeg gået og tænkt - hvad kan jeg gøre anderledes? kan jeg spise anderledes eller kan jeg tage nogle piller som er specielt gode til formålet, eller hvad kan jeg gøre ekstra for at det lykkes.
Mange hilsner fra mig
Malle78

Re: igen en negativ test

Indlægaf Snorre » søn, 05. juni 2011 22:43

Hej med dig

Det er et rigtig godt forum, du har fundet vej til - velkommen til :-) Der er ikke så mange brugere herinde, så det føles mere hyggeligt end flere af de andre. Og vi følger meget med i hinandens liv, da vi alle er/har været igennem barnløs helvede.

Jeg kan høre, at I efterhånden har været igang i en del år. Det er ikke sjovt :-(
Du skriver, at I har været igennem 8 behandlinger. Er de alle IVF/ICSI? Ligegyldigt om det er insemination eller reagensglas ER det bare hårdt - psykisk hårdt at drømme/håbe hver gang man gennemgår en behandling og så lykkes det alligevel ikke.

Du er inde på måske at bruge sæd. Men det lyder jo til, at din kærestes sæd har befrugtet dine æg, så den burde vel være ok? Det vil en læge dog nok kunne sige noget mere klogt om end jeg.
Ellers har jeg på et tidspunkt læst om kanonkuren. Det er vist en række vitaminer/mineraler, som manden kan tage. Det skulle påvirke sædcellerne positivt. Men prøv evt at søg på Google.

Da jeg selv var gennem IVF behandlinger gjorde jeg mig de samme tanker som dig. Kan jeg gøre noget selv? For at undgå den totale afmagtsfølelse, kan det hjælpe meget at have noget, man selv kan være herre over.
Jeg begyndte at følge bogen "Spis dig gravid" Er ikke klar over, om du kender den? Den arbejder ud fra princippet om at gå udenom de korte kulhydrater som bl.a. kartofler, lys pasta og lyst brød. Det betyder, at dit blodsukker bliver mere stabilt og derved øges kroppens muligheder for at blive gravid. Den er især henvendt til personer med tendens til PCO, men andre skulle også kunne få gavn af den.

Held og lykke med projektet! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Malle78 » tirs, 07. juni 2011 11:46

Tusind tak :) - det virker også bare som et godt lille forum.
Og tak for dit svar :).
Vi startede ud med IVF behandlinger, da vi ville undgå for alt mange hormon præparater/ medicinske behandlinger, men efter seks mislykkede forsøg og en ny samtale med fertilitetsklinikken, besluttede vi, at gå over til IVF behandlingen. Har nu været gennem to ICSI behandlinger.
Min kærestes sæd kvalitet er meget lav, men heldigvis har det lykkes at befrugte æg (som du også er inde på) så det er nok en god grund til at fortsætte sådan :).
Jeg har været inde og læse lidt omkring den bog du nævner, og jeg har simpelthen valgt at bestille den, så nu venter jeg spændt på at den kommer.
Det er jo sørme med at prøve alt det man kan...
Malle78

Indlægaf Snorre » tirs, 07. juni 2011 21:14

Jeg håber I er på rette vej med behandlingen. En ting er sikkert - sandsynligheden er jo noget større ved IVF/ICSI end alm. insemination. Så det skal lykkes ved den behandling basta! :-) Det gjorde det for os i hvert fald - også efter at have prøvet en række inseminationer først.
Jeg håber, at bogen måske han hjælpe jer til at få ønskebarnet. Men at den først og fremmest giver dig en følelse af at have en lille smule kontrol over situationen - det har man brug for en gang imellem :-)
Bag i bogen er der en oversigt over rigtig mange fødevarer som viser, hvilke der er syndere i forhold til at holde et stabilt blodsukker. Så dem skal man som udgangspunkt spise udenom eller i hvert fald spise i små mængder. Den oversigt har jeg haft stor glæde af :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Stinna30 » ons, 08. juni 2011 12:48

Hej Malle

Jeg kan lige hurtigt nævne, at jeg blev gravid efter at have spist efter bogen i tre måneder, men jeg har også pco. Håber, projektet lykkes snart.
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Tilbage til Barnløshed og behandling