Kom til at tænke på hvordan i andre takler de følelser der helt naturligt kommer når man er i behandling?
altså lykkes det nogensinde? Opturene og nedturene? snakker i med venner og familie om det?
Herhjemme så prøver jeg så vidt som muligt at snakke med manden og de få personer der ved vi er i behandling (hvilket er rimelig få) om de følelser der kører inde i mig og de op- og nedture der er. Og så prøver jeg på at snakke lidt med andre i behandling som bedre forstå hvad jeg snakker om.
Synes det værste af det at være i behandling er at man ikke ved om det nogensinde lykkes og hvis det endelig gør hvor lang tid det så vil tage. Synes den usikkerhed der er ved det er det værste. Kan bedre takle op og nedturene i behandlingen end det faktum at man ikke ved om man er nogle af de 10 % det aldrig lykkes for. Samtidig må vi heller ikke adoptere så føler lidt at vi er begrænset i muligheder da vi kun jan bruge ICSI og kun har råd til et vist antal forsøg i det offentlige og hvis vi skal i det private skal vi vente til vores erstatningssag slutter om en 5 års tid.