BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

HVor mange IVF forsøg?

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

HVor mange IVF forsøg?

Indlægaf Titti » ons, 28. december 2011 14:39

Som I kan se har jeg været igennem en del IVF forsøg. Vi skal nu til til samtale med både IVF odenses og IVF Syd for at få deres mening om vores fremtid.
Skal vi fortsætte? skal vi stoppe?

Vi har jo et barn i forvejen, som er øko-barn. Jeg har lukket æggeledere og muligvis noget arvæv i min livmoder pga en udskrabning efter min fødsel.

Hvad synes I ?

Ps. Vi har allerede nu betalt næsen 50.000 kr. i forsøg. Det er 40.000 kr. mere hvis vi fortsætter.
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Re: HVor mange IVF forsøg?

Indlægaf zoo » ons, 28. december 2011 16:28

Kære Titti

Det er et rigtig svært spørgsmål, som jo er umuligt for andre at give dig et svar på. MEN det jeg synes jeg kan er at komme med min personlige holdning til det min mand og jeg vil gå igennem for at få ønskebarnet.

Min mand var steriliseret og vi var egentlig afklaret med ikke at skulle have et fælles barn, vi har 3 delebørn. Men for et par år siden dukkede ønsket op hos os begge og efter laaaang og grundig tænken blev min mand opereret i april i år. Vi kunne godt have valgt en anden vej til en graviditet, men vi er helt enige om at vi prøver på denne måde. operationen var en succes og der er "hul" igennem ;-) så vi prøver at lave et øko-barn. Da vi har 3 skønne børn i forvejen fra vores tidligere forhold, er vi også enige om at vi forsøger os kun på denne måde, det skal FOR OS vel at mærke, andre kan have en hel anden holdning, ikke være for enhver pris vi får dette ønskebarn. Selvom det er svært at tænke på at det måske ikke lykkedes for os, er jeg helt afklaret med vores beslutning. Skulle vi f.eks. betale en masse penge for forsøg med kunstig befrugtning helt klart have en betydning for vores 3 store børn - og vi ønsker os ikke et barn på bekostning af de 3 andre.

Jeg vil igen understrege at det er min personlige plan, ikke en bedømmelse af andres valg om måden at få børn på. Jeg har dyb respekt for dem der går så grueligt meget igennem og kan forsætte. Hatten af for jer :-)

Held og lykke med jeresbeslutning.

Zoo
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf stinapigen79 » ons, 28. december 2011 19:00

ja det er en svær beslutning men ved det er jeres eneste chance da du har lukket æggeledere hvis det var mig var jeg nok ikke klar til at sige stop men det skal i jo selv føle efter :-)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Thomsen » ons, 28. december 2011 19:21

Kære Titti
hvor har jeg tænkt meget på dig over julen fordi vi talte om det om vi sku gøre det op til jul eller ej og jeg har sådan krydset for det endelig ville lykkes for dig så er rigtig ked at det ikke skete nu her. Jeg synes man skal lytte til sig selv og vudere om man er brugt op har mod på mere eller om man er tynget af det så meget at man har svært ved en hverdag at være glad pga de mange nederlag. Jeg valgte selv efter en overstimulering og 25 æg at nu ku mit hjerte og krop ikke mere for en periode det var ret hård beslutning fordi jeg jo bare havde kløet på mdr efter mdr i et par år. Men da jeg gav "slip" valgte og holde en pause så blev jeg langsomt mig selv igen og fik glæden igen trængte til at være mig og ikke hende i behandling og alle de nederlag det var en stor hjælp for mig og få ro og vinde modet tilbage. Jeg ved ikke din alder om du ikke føler en pause er dumt, men jeg kender 2 fra arbejdet der begge pga manglende æggeldere i 4 og i 8 ivf blev gravide og begge har et barn nu og de er 39 år da det lykkedes begge to så ja jeg tror man skal lytte til sit indre og kan du ikke gi slip så hold måske en lille pause og så start igen der er håb derude selvom man føler man har været igennem mange forsøg. Men øv hvor ville jeg ønske for en som dig også at det ikke var så dyrt for det er jo også det press at man hele tiden skal tænke økonomi .. sender dig alverden knus :(
Billede
Thomsen

Indlægaf Xenias mor » tors, 29. december 2011 09:31

Hej Titti,
det er virkelig svært at fortælle dig hvad i skal gøre. I skal følge jeres hjerte og tage en beslutning som passer til jer. Min mand og jeg har 1 barn sammen som er 3 år og vi har prøvet på at blive gravide lige siden vi fik hende og efter halvanden års behandlinger lykkes det endelig. Jeg skal føde til februar :-). MEN min mand havde 4 børn foruden vores fælles barn så det er jo også bare heldig for mig at han havde et ønske om endnu et barn. Vi har heldigvis en sund økonomi så det har ikke været noget problem med ivf men hvis det ikke var lykkes for os efter 3 ivf forsøg sååååå ved jeg heller ikke hvor vi havde været nu. Som sagt ville det ikke være økonomien som ville stoppe os men nok mere hele hormone behandlingen som var et rent helvede for os begge da jeg havde såååå mange bivirkninger. Jeg tror at vi var stoppet pga hvor hårdt det var psysisk. Håber at i finder ud af hvad i vil for det er bestemt IKKE nemt. Held og lykke Titti. Krammer herfra.............
Xenias mor

Geografisk sted: Skjern

Indlægaf Snebold » tors, 29. december 2011 19:14

Kære Titti
Det er så svært, for jeg ved jo hvor meget det betyder for jer at få en til. Men både det psykiske og det økonomiske gør det bare så hårdt.
Personligt ville jeg blive ved. Jeg tror ikke jeg ville kunne give op, men nu har jeg jo heller ingen levende børn, så det er svært at sætte sig ind i hvordan jeg ville føle hvis Linus havde levet. Men jeg tænker at ønsket er så stort at jeg ville være nødt til at forfølge det. Mener det var Svipsen der engang skrev om at hun havde fået kommentarer om hvor stærk hun var når de blev ved og ved, men at det faktisk var omvendt. Hun var svag, for den stærke beslutning var at sige stop. Og man skal netop være stærk for at sige stop. Man skal jo flytte helt rundt på sine drømme og planer for fremtiden. Finde andet at sætte i stedet og acceptere livets uretfærdigheder. Og det har jeg indtil nu ikke kunne gøre.
Men I må jo selv tage beslutningen, og jeg håber at det i hvert fald ikke bliver økonomien der sætter begrænsningen.
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Titti » søn, 01. januar 2012 20:24

Tusind tusind tak for for jeres ord og den den tid I har brugt på at svare mig, det sætter jeg stor pris på :-)
Det har helt klart givet stof til eftertanke. Vi afventer pt møde med IVF-Syd for at høre deres mening. Update kommer :-) Godt Nytår alle sammen. Knus
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf babyskruk » tirs, 03. januar 2012 21:16

håber i får et godt møde med IVF syd og nogle anbefalinger der kan hjælpe jer i jeres valg ang hvad i kan gøre ud fra den situation i står i.

knus herfra og mange positive tanker
Billede
babyskruk

Tilbage til Barnløshed og behandling