BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvor lang tid gik der fra HSG til IUI el. lign?

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Hvor lang tid gik der fra HSG til IUI el. lign?

Indlægaf Alexis » søn, 17. januar 2010 23:45

Hej piger. I må undskylde hvis jeg har spurgt før, men så er det længe siden og jeg kan derfor ikke huske det.

Ville høre hvor længe der mon gik fra i fik lavet HSG undersøgelse til i kom videre i behandligssystemet?

Var det offentligt, eller privat. etc. etc.?

På forhånd tak :D En masse knus og kram og baby hep hep hep til os alle sammen. :lol:
PB Startet 10/08
Barnløshed uforkl. - alt ser fint ud hos begge.
Biokemisk 11/ 09, maj/juni 10? 11/10
IUI 1 n. IUI 2 n. IUI 3 n. IUI 4?, IUI 5 b.
IVF 1 SA 4+3 :(
22/3/11 Naturligt gravid <3<3 Blive derinde og voks dig stærk lille liv <3<3
Brugeravatar
Alexis

Geografisk sted: København V

Indlægaf svipsen » man, 18. januar 2010 07:36

Der er sjældent ventetid på IUI, hvis man først er inde i systemet. Går ud fra det er fertilitetsklnikken, der har bedt om, at du får lavet en HSG?

Dengang jeg fik den lavet, kunne jeg melde mig til IUI ved den kommende mens. Det var på OUH, hvor de ellers har rygende travlt altid.
K: 33, lavt MBL. Ellers ok. M: 32 ok. Tilknyttet OUH og HAB. Forsøgt siden sep. 2007. 2 SA'er, 1 MA + 4 bio'er. 4 IUI = 3 neg. og 1 bio. 1. IVF: pos, men MA i 9. uge, medicinsk abort i "11. uge , og cellegift i "15. uge". PAUSE eller stop!!
svipsen

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Alexis » man, 18. januar 2010 12:49

svipsen skrev:Der er sjældent ventetid på IUI, hvis man først er inde i systemet. Går ud fra det er fertilitetsklnikken, der har bedt om, at du får lavet en HSG?

Dengang jeg fik den lavet, kunne jeg melde mig til IUI ved den kommende mens. Det var på OUH, hvor de ellers har rygende travlt altid.

Nej, det er min Gyn. som står for vores udredning. Hun har henvist mig til HSG inden jeg får en henvisning til en fertilitetsklinik.

Men lyder da meget rart, hvis jeg ikke skal vente for længe :D Lyder ihvertfald på dem jeg har snakket med som om, at der er flere der er kommet hurtigt til IUI.
PB Startet 10/08
Brugeravatar
Alexis

Indlægaf elefantus » man, 18. januar 2010 14:02

fertilitetsklinikken ville have lavet en HSG undersøgelse på mig pga. min mand har nedsat sædkvalitet, for at finde ud af om vi skulle prøve med iui eller om vi skulle til reagensglas. Da jeg ikke fejler noget kom vi meget hurtigt igang med første iui ... de skulle bare lige have svaret først og så kom jeg igang ved efterfølgende mens.
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf ane-pigen » man, 18. januar 2010 16:39

Er der ikke noget med man skal testes for hiv - hepatitis og røde hunde først og at det godt kan tage lidt tid?
knus ane
-----------
MA den 5 maj 09 uge 10+5
juli 09....endnu en graviditet der ik blev til noget....
håber på tredje gang er lykkens gang.....Og det var det så ikke :o(((
Positiv test - sidste mens den 21 august.
ane-pigen

Geografisk sted: Grenå

Indlægaf Katrine-mor » man, 18. januar 2010 18:42

Jeg var allerede henvist til fertilitetsklinik, da jeg fik min HSG, så jeg kom til i den efterfølgende cyklus... det var rart at det gik så hurtigt :D
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Indlægaf MAT » man, 18. januar 2010 19:19

Jeg fik taget blodprøver for HIV, røde hunde etc., før HSG'en - så da jeg ringede til klinikken med resultatet fra HSG (samme dag, som den blev foretaget, måske dagen efter) sagde de, at vi kunne ringe på næste 1. mens. dag og påbegynde (hormonbehandlingen mv. til) IUI. Vi valgte så at vente et par måneder - og hurra for det :D (Jeg opfordrer hermed til snyd ;-) )
MAT

Indlægaf Alexis » man, 18. januar 2010 19:27

MAT skrev:Jeg fik taget blodprøver for HIV, røde hunde etc., før HSG'en - så da jeg ringede til klinikken med resultatet fra HSG (samme dag, som den blev foretaget, måske dagen efter) sagde de, at vi kunne ringe på næste 1. mens. dag og påbegynde (hormonbehandlingen mv. til) IUI. Vi valgte så at vente et par måneder - og hurra for det :D (Jeg opfordrer hermed til snyd ;-) )

Hmmm... gad vide om jeg ikke allerede har fået taget blodprøver for HIV, røde hunde etc... Når nu jeg skal til HSG... Hm... må da hellere lige ringe til min Gyn og høre ad, ellers kan jeg jo lige så godt få det ordnet hurtigst muligt.....

Hvor længe ventede i med at gå i gang? Jeg er ikke sikker på at jeg kan vente, men det kommer selvf. også an på, hvor hurtigt vi kan komme til, og om manden er med på at prøve med det samme...
PB Startet 10/08
Brugeravatar
Alexis

Indlægaf MAT » man, 18. januar 2010 19:37

Ja, hør lige gyn'en om de blodprøver, men umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor hun skulle have taget dem...? Klinikken tager dem, fordi de ikke må påbegynde behandling uden at have testet for HIV og de forsk. børnesygdomme, der er farlige for gravide.

Vi ventede to mån., ville være begyndt i behandling i september, hvor jeg så testede positiv i stedet for at få mens. Planen oprindeligt var én måneds pause, men den måned var så befriende, at jeg liige skulle have en måned mere - gudskelov...
Spontant gravid efter næsten to års forsøg :D

Blev mor til verdens skønneste dreng 06.05.2010!
MAT

Indlægaf Katrine-mor » tirs, 19. januar 2010 09:02

Du har i hvert fald fået tjekket om du har haft klamydia. Ellers må de ikke sende dig til HSG, for så kan de risikere at sprænge dine æggeledere hvis de er vokset sammen pga. klamydia-infektionen. Så den teste burde være ok :D

Jeg kan huske at jeg fik taget alle blodprøver på klinikken og det gjorde kæresten også. Derefter fik jeg en HSG.
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Re: Hvor lang tid gik der fra HSG til IUI el. lign?

Indlægaf avaclinic » tirs, 19. oktober 2010 14:25

AVA CLINIC har som den første af IVF klinikkerne i Letland og hele Baltikum fået det internationale certifikat (ISO9001:2008). Dette bekræfter, at vores ydelser svarer til de europæiske kvalitetskrav.
http://www.xn--gdonations-c6a.dk/Ordfor ... er?lang=dk
avaclinic

Tilbage til Barnløshed og behandling