af cc » man, 28. februar 2011 00:02
Det tog præcist 3 år.
Vi prøvede i 1 år, derefter ventede vi i 8 måneder før vi kunne komme i behandling for præcist at finde ud af hvad var galt. Så gik der 1 helt år med mange IUI-H, hvorefter vi fandt ud af at der skulle skrappere midler til. Derefter 1 forsøg med IVF, desværre med 0 befrugtede æg. Hvordan F.... kunne det lade sig gøre når ingen af os fejler noget som helst. Med nerverne helt uden på tøjet og de kreative tanker arbejdede på højtryk og jeg havde instillet mig på, at vores liv også vil blive godt uden vores egne børn, så skete det selvfølgelig i 1. hug at ved ISCI kom der det fineste æg (kvalitet 9,2 ud af 10), hvilket er virkelig godt og vores lille guldklump blev lavet.
I skal vide, at selvom det er en lang proces, synes jeg alligevel man vokser med opgaven og lærer meget om sig selv og sin partner, og i dag er jeg meget taknemlig for, at vi er så heldige at skal have en lille bebs. Faktisk føler jeg, at jeg først nu er helt klar til opgaven som mor.
De sidste 3 år er jeg nok blevet 10 år ældre omkring hvad et godt liv er, tanker om livet, parforhold og at sætte pris på hver dag både med og uden et barn.
Held og lykke til alle...

Efter 3 år og 5 IUI, 1 IVF + 1 ICSI = 1 positiv graviditetsprøve