BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hvor er i i behandling?

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Hvor er i i behandling?

Indlægaf Aurum » man, 16. maj 2011 14:27

Når jeg har siddet og kigget på de forskellige tråde kan jeg se at vi kommer fra hele landet, men hvor er folk egentligt i behandling?

Vi er på Rigshospitalet og er virkeligt glade for den behandling vi får der. Både fertillitetsbehandlingen og lægerne og sygeplejerskerne. Ja selv sekretærene.

Hvis vi skulle ende med at måtte benytte privathospital, ville jeg ikke ane hvor henne.

Jeg kan se at der er nogen her som kommer på odense. Var der også nogen på et hospital i Fredericia?
Hvordan er jeres oplevelser af personalerne?

Er der nogen der er på privatklinik?

Aurum
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Re: Hvor er i i behandling?

Indlægaf Helle » man, 16. maj 2011 14:59

Vi er i behandling i Skive!

Vi er rigtig glade for den behandling vi har fået (selvom det desværre ikke har givet bonus endnu). Vi har lige fået en ny læge efter den "gamle" flyttede til Odense, hun virker til at være rigtig dygtig -så det bliver lidt spændende!

Jeg har også selv tænkt tanken mht. privathospital. Eftersom det er vores sidste forsøg, så kan det blive nødvendigt snart at overveje, men jeg aner heller ikke hvilket privathospital vi skal vælge...

Så følger også lige med i tråden :-)
Billede
GODKENDTE D.11/11 2011
Brugeravatar
Helle

Geografisk sted: Holstebro

Indlægaf Snorre » man, 16. maj 2011 16:42

Vi var tilmeldt IVF behandling på Hvidovre sidste år. Men pga. lang ventetid i det off. på det tidspunkt, endte vi med at starte behandling på privatklinikken Trianglen (www.trianglen.dk). Den ligger i Hellerup, og er rigtig god. Kender op til flere par der har gået/går der. Og endnu kender jeg ingen, hvor det ikke er lykkedes :-) Så det sted vil jeg på det varmeste anbefale, når du nu bor i nærheden af København - hvis det ikke skulle lykkes for jer på Rigshospitalet :-) Sørg endelig hvis du vil vide mere om stedet :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Snebold » man, 16. maj 2011 21:21

Vi er i behandling på OUH og har været glade for det. Man er måske lidt et nummer i rækken, men de er søde og genkender os og husker mit navn osv. så det er ok selv om det er lidt samlebåndsagtigt til tider.
Da vi skulle starte var der kun to læger (nu er de 5) og den ene som først så os, mente vi lige skulle se det an et års tid, så hende er vi ikke så vild med, mens den anden har været rigtig sød hele vejen igennem. Vi har jo så lige fået to nye proffessorer, den ene fra Skive som Helle også skriver, og dem har vi ikke mødt endnu. Min mand har talt med den ene i telefonen og synes han lød meget fornuftig.
Hvis vi skulle i det private ville jeg klart vælge IVF syd i Fredericia, har hørt så meget godt om dem, så der er slet ingen tvivl der.
kh. Snebodl
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf stinapigen79 » man, 16. maj 2011 21:37

vi er som snebold i behandling på OUH har været glad for at gå der har dog været en jeg ikke var så glad for men hun er der ikke mere, hvis sidste forsøg vi har ikke lykkes vil jeg vælge den i fredericia da vi bor der :)
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Aurum » ons, 18. maj 2011 19:15

Jeg har faktisk kigget lidt på trianglen da jeg kiggede priser på privatklinikker så det kunne godt være en mulighed. Om ikke andet så hvis det lykkes og vi vil have nr 2.../3 (fik trods alt lagt to op).
Selvom det er vores 3 forsøg er jeg blevet gravid to gange og hver graviditet siger de giver et ekstra forsøg. Der må næsten være en grænse, men jeg ved at vi har 2 forsøg igen og et fryseæg så jeg føler mig ikke dødspresset...

Hvordan er de med mange spørgsmål og egne ideer på trianglen?
Og hvor villige er de til at bruge smertestillende ved ÆU?
Og hvad med akuttider? Giver de scanninger/samtaler hvis man er bekymret med grund?
Og hvordan med tiden de sætter af til hver patient?
Har de travlt? Skrider tidsplanen ofte?
Er de empatiske?
Kan de give en dårlig besked på en god måde?

Hmm... tror vist det blev til et par spørgsmål.... :oops:
Aurum

Indlægaf Titti » ons, 18. maj 2011 19:22

Jeg er i det private IVF Odense og de har en rigtig god service, burde de jo også eftersom man betaler 40.000 kr. Har kun oplevet positive ting.
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Snorre » tors, 19. maj 2011 21:42

Det lyder fint, at undersøge fremtidige muligheder, skønt I stadig er i behandling. Det kan måske oven i købet give lidt ro på, så jeres sidste forsøg i det offentlige lykkes :-)

Vil herunder prøve at svare på dine spørgsmål omkring behandlingen på Trianglen :-)
Klinikken har til huse i en stor gammel villa. Det gør det til et behageligt sted at komme. Men måske bare noget, jeg sætter pris på, da jeg ikke er så god til at komme på sygehuse :-)

Hvordan er de med mange spørgsmål og egne ideer på trianglen?
Jeg oplevede ikke at det var et problem med mange spørgsmål. Brugte muligheden for at sende mails til den læge, jeg gik hos. Så sendte jeg en mail undervejs i behandlingen en gang imellem, hvis jeg ikke lige skulle forbi klinikken en af de nærmeste dage. Han var altid sød til at svare mig hurtigt. Min læge hed Jens - en rolig og behagelig mand.
Jeg foreslog selv, at vi lavede blastocyst dyrkning af æggene i mit sidste forsøg, og det var han med på. Så umiddelbart er de lydhøre. Du er jo en slags "kunde" kan man sige, hvor du på sygehuset mere har rollen som "patient". Men det er jo også rimeligt nok med at dialog, da du har betalt en pæn pose penge, for at være i behandling.

Og hvor villige er de til at bruge smertestillende ved ÆU?
De bruger smertestillende ved ÆU. Jeg har været det igennem to gange derinde, og det var meget professionelt. Der er nogle rigtig syge sygeplejere derinde, som tager sig af dig. Jeg oplevede det ikke som en smertefuld oplevelse undervejs. Alle jeg har stødt på derinde, har rejst sig efter 1/2 times hvile og gået hjem.

Og hvad med akuttider? Giver de scanninger/samtaler hvis man er bekymret med grund?
Jeg har ikke selv haft behov for en akuttid. Men indimellem skal man jo følges i en del dage i træk og derfor er hele huset baseret på, at man kan få en tid med kort varsel. Der er åbent 364 dage om året - kun 1. januar er der lukket. Og det betyder at stedet er meget fleksibelt. En enkelt gang har jeg været hos en af de andre læger, da min egen var på kursus.
Jeg vil tro at det er muligt at få en scanning/samtale, hvis man er bekymret. Jeg oplevede at serviceniveauet var højt. Da det lykkedes mig at blive gravid, fik jeg tilbudt en tidlig scanning i uge 7 og en igen 2 uger senere.

Og hvordan med tiden de sætter af til hver patient?
Jeg oplevede at der var sat tid nok af hver gang. Forstået på den måde, at besøget tog den tid det tog. Og jeg havde aldrig følelsen af, at nu skulle jeg gå, fordi næste patient skulle til.

Har de travlt? Skrider tidsplanen ofte?
Der er aktivitet derinde, men har ikke følelsen af stress. Har nogle enkelte gange kommet måske 10 min for sent ind til konsultation, men ikke noget problem, synes jeg.

Er de empatiske?
Empatiske ... de er alle professionelle og behagelige mennesker. Især kan jeg ret godt lide den gruppe piger, der under én vifte står for at tage blodprøver, assisterer ved ÆU og ÆO og samtidig tilbyder akupunktur. Sidstnævnte fik jeg ved ÆO - og måske hjalp det - hvem ved ;-)

Kan de give en dårlig besked på en god måde?
Jeg har fået negativ svar fra dem to gange i forbindelse med første IVF og derefter med fryseæg. I begge situationer var det jo ikke så sjovt, men det var søde og gav sig tid, hvis jeg havde behovet for at snakke.

Håber du kunne bruge svarene til noget - ellers spørger du bare mere :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf rt80 » fre, 20. maj 2011 13:25

Hej
Jeg er i behandling hos en gyn på Nørrebro, Claus Christoffersen - skal igennem mit 5 iui forsøg
rt80

Indlægaf Aurum » fre, 20. maj 2011 18:57

Tusind tak for svar, Snorre :D

Pga at jeg er blevet gravid begge gange jeg har fået lagt æg op, har jeg faktisk fået to ekstra forsøg.
Det er åbenbart sådan at hvis man opnår graviditet, men ikke fuldfører, får man et ekstra forsøg.

Så jeg føler mig ikke presset endnu. Men hvis det lykkes for os med projektet kunne det jo tænkes at vi ville prøve igen. Jeg vil nemlig umiddelbart gerne have i hvert fald to børn. Og så bliver det nok privat klinik..
Aurum

Tilbage til Barnløshed og behandling