BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hormoner... Flere?

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Hormoner... Flere?

Indlægaf MiraklernesTid » lør, 22. januar 2011 13:44

Har lige et spørgsmål da jeg tænker nogen kan have været i samme situation.

Ved 1. forsøg med hormonbehandling inden insemination, producerede jeg kun 1 klar ægblærer.. Alt er tip top hos mig, så det undrede mig en del.. Spurgte om så ikke, hvis det ikk lykkedes denne gang, jeg skulle have lidt flere i andet forsøg for at sikre jeg lavede de to-tre, som er optimalt for at opnå graviditet.. Det mente lægen ikke at vi skulle, hun mente at et enkelt æg var nok, vi skulle jo kun bruge et!?
Så tænker jeg bare, at man laver jo selv en ægblærer uden hjælp, og hvis en er rigeligt, hvorfor så overhovedet give hormoner for at forbedre antallet??
Er ret forvirret over de ikke mener det ville forbedre chancerne.. De ser jo helst man laver 2-3 for forbedret chance..
Nogen som har prøvet det samme og enten er blevet sat op eller selv har produceret flere i andet forsøg med samme mængde hormon? Håber i har nogle erfaringer at dele med mig..
K= ok
M= lav sædkvalitet

3 x IUI, negativ, 2010 -> 2011
2 x ICSI, negativ, 2011
1 x IUI med donor, august, negativ

Billede
Brugeravatar
MiraklernesTid

Geografisk sted: Nykøbing Sj

Re: Hormoner... Flere?

Indlægaf Panna » lør, 22. januar 2011 21:16

Hej

Nu ved jeg jo ikke hvor meget hormon du får, men det kan jo være at lægen er bange for at du vil lave for mange æg hvis du bliver sat op i dosis. Hvis det sker må du jo ikke blive insemineret. Det er jo trods alt kun dit første forsøg så lægen skal jo lige have en chance for at skyde sig ind på hvordan din krop reagerer.

Derudover kan jeg fortælle dig at de tre gange jeg nåede at få hormoner i forbindelse med insemination fik jeg samme dosis Puregon hver gang. Første gang lavede jeg tre æg, anden gang lavede jeg fem æg og tredje gange lavede jeg ti æg. Første gang fik jeg dog udover Puregon også nogle piller som jeg har glemt navnet på.... Så din krop kan altså sagtens reagere anderledes ved næste IUI selvom du får samme dosis.
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna