BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Hjælp - var til scanning igår. Har spørgsmål til resultatet

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Hjælp - var til scanning igår. Har spørgsmål til resultatet

Indlægaf hon1974 » søn, 31. oktober 2010 19:11

Hej alle I søde og kloge piger!

Jeg har lige været til 2. scanning (på cyklus-dag 6) igår formiddags og gik derfra med en lidt øv-følelse.

Ved 1. scanning var der 6 æg-blærer. Denne gang var der kun 5 æg-blærer, og de var kun 9 mm store, så de havde åbenbart ikke reageret som håbet på hormonerne.. Så nu har de sat mig op i dosis..

Skal jeg være nervøs for, om min æg overhovedet reagerer på hormonerne eller er det normalt, at man ved 1. behandling bliver sat op i dosis??

Da jeg/vi jo er helt nye i det her behandlings-ræs, ved jeg ikke, hvad jeg skal synes om, at mine æg ikke er større... De skal jo blive dobbelt så store inden æg-udtagning..

Jeg skal til scanning igen på onsdag, så de kan se, hvordan det ser ud.. Og jeg skal starte på Cetroside mandag morgen.

Åhhh, ved ikke hvad jeg skal tro! Går min behandling lidt langsom men normalt eller går det skidt? Tankerne kører rundt i hovedet på mig ligenu..

Håber I kan hjælpe mig lidt - måske med nogle succes-historier, hvor det trods langsom start er endt godt?

Knus fra hon1974
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: Hjælp - var til scanning igår. Har spørgsmål til resultatet

Indlægaf paloma24 » søn, 31. oktober 2010 21:10

Jeg havde 4 den første gang... Jeg blev ikke sat op...

tredie gang havde jeg også fire... Så satte de mig op, jeg endte med 25... Såååå du skal ikek være nervøs ;)
paloma24

Indlægaf hon1974 » man, 01. november 2010 15:52

Hej Paloma24

Tak, det var liiige sådan en besked, jeg havde brug for at få! :D

Jeg er også blevet enig med mig selv om, at det nok er meget normalt - og især fordi jeg kun har 1 æggestok tilbage (den anden blev fjernet pga en vand-cyste da jeg var 15), så der er jo kun 1, der kan producere æg.

Så 5 æg på 6. cyklusdag er nok helt ok. Jeg er dog ret spændt på at komme til scanning igen på onsdag, så jeg/vi kan se, hvordan det så ser ud..
Mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge.. Venter endnu et lille mirakel til december 2012

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf paloma24 » man, 01. november 2010 16:53

okay hvis der kun er en æggestok er det super!!! Det må helst kun være 10-12 på to, så det er da helt perfekt!
paloma24

Indlægaf Snorre » man, 01. november 2010 19:03

Det lyder helt perfekt, netop når du har én æggestok! :-)
Første omgang med hormoner vil også ofte være et sats, da det jo ikke vides, hvordan du reagerer på hormonerne. Men det lyder til nok at skulle gå godt :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Panna » man, 01. november 2010 20:40

Sagde lægen at dine æg var for små???

Jeg har lige kigget på tallene fra mine to korte IVF behandlinger. Begge gange er jeg blevet scannet på 7. dag i cyklus. Første gang var æggene 6-11 mm og anden gang var de 9-11 mm. Så jeg synes da ikke at det lyder helt skævt med dine 9 mm på 6. dagen... Jeg fik i øvrigt ved begge forsøg taget æg ud på 14. dagen.. så du og dine æg har jo god tid ...

Du skal i øvrigt slet ikke være bange for at de ikke bliver store nok... Hvis ikke de er store nok på 12. dagen så venter man jo bare til 13. dagen eller 14. dagen eller 15. dagen eller 16. dagen... Desuden vokser de hurtigere i slutningen. Helt op til 2 mm om dagen til allersidst har min læge fortalt mig. Og nu hvor du er startet på Cetrotide så gør det jo ikke så meget. Så får du i hvert fald ikke ægløsning selv om behandlingen trækker lidt ud.

Jeg tror bestemt ikke du har noget at være nervøs for :D

Glæder mig til at høre hvad scanningen viser på onsdag
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf hon1974 » man, 01. november 2010 20:46

Hvor er I altså søde at skrive så dejligt beroligende beskeder!

Det er sgu et dejligt forum herinde!

Billede

Billede
hon1974

Tilbage til Barnløshed og behandling