BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Har brug for jeres krydsede fingre piger!

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Har brug for jeres krydsede fingre piger!

Indlægaf hon1974 » ons, 11. august 2010 14:00

Hejsa

Ja, som overskriften siger, så har jeg/vi brug for jeres krydsede fingre i den næste uges tid..

Jeg har, som nogen nok kan huske, fået en Gastric Bypass operation i marts ( har nu tabt 29 kg siden 17. januar :D ). Vi har så gået og ventet på at få at vide, hvornår vi kan komme igang med behandling på Fertilitetsklinikken på Skive Sygehus.. Jeg skulle lige have ok fra operationsstedet, før de vil give os besked.

Jeg var så til 4 måneders kontrol på Mølholm i midten af juli og snakkede med dem om, hvornår de mente, jeg kunne gå igang med behandlingen (IVF), og de sagde, at de jo normalt siger 1 år efter operationen, men at mine blodprøver osv. er perfekte, så de mente godt, vi kunne gå igang til oktober/november i år (jubii - det er jo snart og inden at regeringens spareplan for fertilitetsbehandlingen evt. bliver vedtaget)..

Jeg skrev så en mail til Fertilitetsklinikkens sygeplejerske (hende, der hjælper med vægttab m.m.) om det og skrev, hvad de havde sagt på Mølholm. Da de har haft ferielukket og jeg ikke havde hørt fra hende, ringede jeg til hende idag i hendes tlf.tid.

Hun skulle snakke med en læge om det først, men kunne ikke love, at de ville sige ja til at gå igang.. :shock: Måske ville de kun gøre klar til, at vi kan komme i behandling, men at vi så skal vente til MARTS!!

Det er så her jeres krydsede fingre kommer ind i billedet ;-)

Jeg skal ringe til hende om 1 uge, og så vil hun have svar til mig/os på, om vi kan komme igang her i efteråret..

Vil I ikke nok krydse alt, hvad I kan for, at vi kan komme igang til efteråret?

Jeg kan slet ikke overskue at skulle vente til marts, hvor vi jo risikerer selv at skulle betale for behandlingen.. De penge har vi ikke lige sparet op.. Vi har jo lige købt hus i foråret..

Aarrgh!! Hvorfor pokker skal de dog være så forsigtige deroppe i Skive?? Operationsstedet har jo givet grønt lys, og de ved jo nok lidt mere om, hvad min krop kan og ikke kan klare ved evt. graviditet.. Ihh altså!
3 IVF forsøg endt uden ÆO. 29.06.11: gravid med øko-bebs! Nu mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge..

Billede

Billede
hon1974

Geografisk sted: Videbæk

Re: Har brug for jeres krydsede fingre piger!

Indlægaf Titti » ons, 11. august 2010 15:14

Hej hej Krydser alt hvad der kan krydses :-)!!
Lang IVF,12. Nov. ÆU 5 æg, -æg til ÆO
Lang IVF, 8. Jan. ÆU 13 æg, 8 befrug. 2 æg ÆO/negativ
Lang IVF, 20. april. ÆU 8 æg, 3 befrug 2 æg ÆO/MA i 7. uge
Lang IVF, 20. sep. ÆU 5 æg, 2 befrug. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov. ÆU 8 æg, 4 befrug. 1 æg ÆO/negativ
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Birgitte » ons, 11. august 2010 15:20

Held og lykke. Krydser alt hvad jeg kan :)
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Indlægaf Snorre » ons, 11. august 2010 15:31

Jeg kan sagtens huske dit forløb, og ikke mindst alle dine bekymringer om ikke at kunne nå at komme i fertilitetsbehandling, før det pludselig bliver for egen regning.
Jeg håber virkelig, at det hele flasker sig for jer!! Masser af xxxxxxxxxxxxxxxx'er! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Snebold » ons, 11. august 2010 15:53

Selvfølgelig vil jeg krydse mine små pølsefingre for de giver jer grønt lys. Jeg forstår fuldt ud hvor frustrerende det er at andre skal tage en så vigtig beslutning om jeres fremtid. Når først der er givet grønt lys ét sted, hvorfor skal de andre så til at være forsigtige og trække det ud. Og at I risikerer at skulle betale selv, ja det er bare så forkert.
SÃ¥ XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Stinna30 » ons, 11. august 2010 19:28

Mange krydser herfra også xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf stinapigen79 » ons, 11. august 2010 19:41

jeg krydser finger for jer :)
Billede

den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf hon1974 » tors, 12. august 2010 08:10

Mange tak for jeres krydsede fingre piger!

Nu håber jeg bare, det hjælper ;-)

Puha, den næste uge bliver lang..
3 IVF forsøg endt uden ÆO. 29.06.11: gravid med øko-bebs! Nu mor til den lille englepige Simone, som blev født alt for tidligt i 24. uge..

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf Lulle » tors, 12. august 2010 09:12

Jeg krydser mine fingre alt hvad jeg kan for dig.. :-)
Billede
Brugeravatar
Lulle

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf rizak » lør, 14. august 2010 09:07

Åh jeg har så svært ved det.... Men her kommer det alligevel....

Jeg er selv gastric bypass opereret og har derfor kontakt med rigitg mange piger i samme situation. Jeg selv blev tvunget til at vente med behandling indtil der var gået et år efter operationen - også i Skive. Dengang var jeg tosset over sådan noget pjat, men i dag forstår jeg det noget bedre.

Bare her i nabolaget er der 2 piger med en gastric bypass som er blevet gravide ca. et halvt år efter operationen - og jeg må sige det som det er... Det går helt af helvede til for dem begge!

Den ene lider af alt for lav blodprocent som sikkert vil resultere i en igangsættelse i 32. graviditetsuge - dét er ikke optimalt.
Den anden lider af jern, a-vitamin, k-vitamin-mangel. Hun døjer så frygtelig med at holde b-12-niveauet oppe også. Der er her i hendes 21. graviditetsuge snak om, at man ikke er helt sikker på, at babyen ikke har taget skade af disse mangler.
Det skal tilføjes, at disse piger - præcis som dig - havde flotte, flotte blodprøver at vise frem. De er begge blevet gravide på naturlig vis.

Jeg ved godt, at pengene og regeringen presser, men hvis jeg var dig ville jeg vente i længst mulig tid.

Jeg selv er i mangel for k-vitamin på nuværende tidspunkt, men de mener at de kan kontrollere det - heldigvis. Det er bare en ekstra belastning for graviditeten, når man har fået en gastric bypass.

Jeg håber alt det bedste for dig, men vil samtidig advare dig om, at der altså ER en grund til at du evt. kan komme til at vente et godt stykke tid endnu.
Gravid efter 1. IUI - yippi!!

Har en datter fra 21/10 2010
rizak

Indlægaf hon1974 » lør, 14. august 2010 12:07

Hej igen

De ting, du skriver, har jeg hørt fra andre også, men jeg må indrømme, at jeg er ret sikker på, at operationsstedet nok ikke ville give grønt lys for behandling, hvis det var farligt for mig eller barnet.

Jeg ved også, at mange Gastric Bypass-piger har helt normale graviditeter - ligesom der er mange, der har svære graviditeter.. Så det er svært at vide på forhånd, hvordan man reagerer på graviditeten.

Desuden er der jo ikke nogen, der ved, om de 2 piger, du kender, ville have haft problemer i deres graviditeter, selvom de havde ventet 1 år, for vi vil jo ALTID være i risiko for at komme til at mangle vitaminer m.m. ved graviditeter - uanset hvornår graviditeten indtræder - netop fordi vi ikke optager vitaminerne på samme måde som andre.

Jeg kender til en pige inde på et andet forum, der ventede 3 år efter operationen, før hun blev gravid, og hun har også døjet med meget lav blodprocent, så det behøver altså ikke at have noget med tidspunktet for graviditeten at gøre..

Så hvis Fertilitetsklinikken går med til, at vi går igang med behandling, så går vi altså igang. Så må jeg tage de gener, det evt. måtte give, som de kommer.

Billede

Billede
hon1974

Indlægaf rizak » man, 16. august 2010 12:04

Næh - det behøver ikke at have noget med noget at gøre...

Fakta er bare, at de almindelige sygehuse, som har tilsyn med kvinder der har fået en GBY og som er gravide, ser noget de ikke bryder sig om. Nemlig kvinder OG fostre i store problemer. Faktisk er man nu, på mit tilsyns-sygehus, ude at sige, at man anbefaler at der ventes i minimum 2 år og at man KUN har 1 graviditet efter sin GBY. Ganske enkelt fordi de ser store problematikker hver gang de har tilsyn med "os" og fordi at de ser at det bliver forværret for hver graviditet.

Det er total skræmmende og faktisk ret tankevækkende.

Jeg kan godt forstå, at du gør "som du vil" - og som du får lov til. Jeg er ej heller ude på, at holde dig tilbage - jeg tænker, at jeg havde gjort det samme. Jeg ville blot komme med en forklaring på hvorFOR man er tilbageholdende - når graviditetstidspunktet kan kontrolleres.

At Hamlet, Mølholm, Eira og alle de andre GBY-opererende sygehuse anbefaler at der går minimum 1 år tror jeg, efter hvad jeg kan høre på Aalborg Sygehus, snart vil blive lavet om.
Gravid efter 1. IUI - yippi!!

Har en datter fra 21/10 2010
rizak

Indlægaf Jasmi » tirs, 17. august 2010 12:17

Vi krydser også alt som kan krydses

Kram
Jasmi

Indlægaf hon1974 » ons, 18. august 2010 13:39

Hej

Så har jeg snakket med sygeplejersken på klinikken..

Hun startede med at sige, at hun ikke var glad for dét, hun skulle til at fortælle mig :-(

Nå, men hun havde ikke haft mulighed for at snakke med overlægen om det, fordi han ikke havde været der, siden jeg sidst snakkede med hende. Men hun havde spurgt de andre læger på klinikken. De ville helst ikke tage beslutningen, men mente at det nok blev sådan, at de gjorde som de plejede og ventede med behandling til 1 år efter operationen - dvs. til marts/april 2011..

Hun spurgte mig, om jeg gerne ville have, at hun forelagde min sag for overlægen, hvilket jeg selvfølgelig sagde JA til.. Hun håbede så på at komme til at snakke med ham i morgen og så ringer hun, når hun har et svar til mig/os..

Hun begyndte så at regne på, hvor lang tid jeg ca. ville tage om at tabe de sidste 7 kg (skal ned på 88 kg før behandling kan starte), og det ville så blive ca. midten af november, hvilket vil være ca 8 måneder efter min operation. Det mente hun godt kunne hjælpe på beslutningen.

Så nu skal vi så igen vente på at få svaret.. Vi håber, hun ringer i morgen.

Billede

Billede
hon1974

Tilbage til Barnløshed og behandling