BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Halvvejs-update

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Halvvejs-update

Indlægaf Panna » ons, 04. maj 2011 18:32

Ja, så er min mand og jeg faktisk halvvejs i at blive godkendt til adoption. :D

Vi blev jo godkendt i fase 1 i januar, og nu har vi så været på det første adoptionsforberedende weekend-kursus. Det var noget tungt at komme igennem og meget "langhåret" med rundkredse og gruppearbejde og en hulens masse følelser. Den slags er seriøst ikke noget for mig og jeg skal ærligt indrømme at jeg flere gange havde lyst til at løbe skrigende væk... men mon ikke psykologerne bare var løbet efter mig!?! ;-) Det var virkeligt en intens weekend, og jeg var helt drænet for energi, da man endelig slap væk derfra søndag eftermiddag. Men nu mangler vi altså bare en weekend mere og så er vi godkendt i fase 2... så mon ikke jeg overlever det ? ;-)

Dog vil jeg sige at det var meget rart at være sammen med så mange mennesker der er i stort set samme situation som en selv.. og som også har været igennem det ene mislykkede fertilitetsforsøg efter det andet.
Vi har ikke fortalt nogen at vi er i gang med adoption, fordi vi synes at de få personer der har vidst at vi var i fertilitetsbehandling har haft lidt svært ved at håndtere det og ikke har kunnet sætte sig ind i hvordan vi har haft det. Så nu kører vi solo i adoptionsforløbet... indtil videre.

Om en uge skal vi til informationsmøde hos Dan Adopt, så vi kan høre lidt om de forskellige lande og den slags. Det bliver meget spændende. Er I klar over hvor svært det er at vælge land? Mange af landene kan man skyde en hvid pil efter fordi man er for gammel, ikke er kristen, der er for lang ventetid, de fleste børn er special-needs-børn, man har ikke været gift længe nok osv osv. Når man så sidder tilbage med 5 lande som det ser ud til at man gerne må adoptere fra så er det selvfølgelig ikke nogle af de lande man på forhånd havde talt om kunne være en mulighed. Nåh ja, så må man jo gå på kompromis. Jeg er sådan set snart ligeglad hvor mit barn kommer fra... bare jeg får min lille søn/datter.. Men man skal jo vælge.. Hvordan finder man ud af i hvilket land éns barn er født?

Nåh, men det var bare lige en lille update på vores situation. :D
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Halvvejs-update

Indlægaf MÃ¥neMarie » tors, 05. maj 2011 09:23

Kære Panna.

Dejligt med en update fra dig og stort tillykke med at I er nået så langt :wav: Men puh, kan da virkelig godt forstå at det har været en hård omgang med alt det gruppearbejde og rundkreds-snak.. den slags er bare slet heller ikke mig, så kan lige forestille mig at det har været grænseoverskridende, men hvad gør man ikke for at få en lille guldklump..

Kan godt forstå at det må være VILDT svært at vælge land.. men uanset hvad I vælger, vælger I jo rigtigt, for det vil være der jeres lille guldklump kommer fra og så kan man vel ikke vælge forkert! Er der forskellige ventetider alt efter hvilket land man vælger? Hvor længe er udsigterne til at I får et barn sådan ca.?

Hvor bliver det spændende.. glæder mig til at følge dig resten af vejen frem til baby..

Knus
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf Panna » tors, 05. maj 2011 21:46

Hej MÃ¥nemarie

Ja, der er meget forskel på ventetiderne i de forskellige lande. Og jeg skal da være helt ærlig og sige at ventetiden er et stort kriterie når vi skal vælge. For vi har ventet i over 4 år nu, og med ventetider på mellem 2½ og 6 år indenfor adoption så er udsigterne altså stadig lange... og så er vi jo ikke engang godkendt endnu. SUK !

Et andet kriterie vi skæver lidt til er også hvor lang tid man skal opholde sig i det pågældende land. Det svinger fra 1 uge til 8 måneder. Jeg skal altså ikke bo ½ år i Afrika!!

Men du har ret.. vi skal nok vælge det rigtige land.. det land som VORES SØN/DATTER kommer fra.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør hvis vi ikke bliver godkendt :shock:
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 06. maj 2011 09:19

Øv hvor er det nogle lange udsigter.. især fordi I jo har ventet så længe i forevejen og jo er helt klar på at blive forældre :roll: ! Jeg var slet ikke klar over at der var regler for at man skulle opholde sig i landet inden.. og så i så lang tid.. kan da godt forstå det har betydning på jeres beslutning.. det er jo lidt svært at få et 8 måneders ophold i Afrika til at hænge sammen med job og den slags! Kan ikke lade være med at tænke på 'de unge mødre' og hvor uretfærdigt det er at de bare spytter babyer ud, som de ikke gider at tage sig af og så må andre bare kæmpe og kæmpe og vente og vente... :evil: Men hvor bliver det helt fantastisk når dagen kommer og I kan tage afsted og hente jeres lille guldklump :love5:

Kan godt forstå du spekulerer over at blive godkendt.. men hvorfor skulle I dog ikke blive godkendt..? Og selvfølgelig bliver I da også det..!! I har SÅÅÅ meget fortjent at blive forældre.. håber virkelig at I ikke skal vente på det så længe..

Knus
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf m83 » fre, 06. maj 2011 11:08

Hej søde. Hold da op en mundfuld det er at blive godkendt til at få lov til at adoptere, som om i ikke har gennemgået nok i fertilitets helvedet. Håber virkelig at i bliver godkendt, så i kan få jeres største ønske opfyldt, syntes i er så seje, at i har kræfter til at tage adoptionskampen op. Ønsker jer alt det bedste.
[url=http://lilypie.com][img]http://lmtm.lilypie.com/qea9p2.png[/img][/url]
Brugeravatar
m83

Indlægaf Stinna30 » fre, 06. maj 2011 14:37

Hej Panna

Selvfølgelig bliver I godkendt - du lyder som et fornuftigt og sødt menneske.
Kan I ikke adoptere fra Vietnam? Jeg kender en, der har adopteret derfra, og de ventede vist 2 år efter godkendelse, inden de kunne hente deres datter. De skulle "kun" være i landet 6 uger. Men måske er Vietnam ikke lige det land, du havde drømt om?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Panna » lør, 07. maj 2011 19:48

Hej Stinna30

Med hensyn til Vietnam, så er det vist udelukket. I de papirer vi fik sidste år stod der, at der på det tidspunkt var 4 års ventetid. I de papirer vi har fået i sidste uge står der, at ventetiden er usikker, da der i Vietnam skal komme en ny lovgivning i 2011 vedr. adoption. Desuden er min mand ikke så vild med at adoptere et asiatisk barn. Jeg ville ellers gerne, men man skal jo helst være enige.
Jeg tror ventetiden i Vietnam er så høj, fordi det et af de eneste lande, der acccepterer ene-adoptanter.
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna

Indlægaf Stinna30 » lør, 07. maj 2011 22:41

Ja, det er selvfølgelig nok et issue, det med ene-adoptanter. Jeg håber, I kan blive enige om et land, hvor der ikke er så lang ventetid. Åh, hvor jeg føler med jer mht. al den venten.
Hvornår skal I på den næste weekend, så I kan blive godkendt i fase 2?
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Panna » søn, 08. maj 2011 11:20

Vi skal nok blive enige.. faktisk er vi nok næsten nået frem til hvilket land det bliver (men vi skal lige høre lidt om de forskellige lande på informationsmødet på onsdag)

Faktisk synes jeg ikke, at det gør så meget, at man skal stå på en venteliste i så lang tid. Når først man står på ventelisten, er man jo sikker på, at man får et barn ud af det på et tidspunkt. I modsætning til fertilitetsbehandling hvor man måske bruger lige så mange år, uden at vide om man nogensinde kommer til at sidde med det ønskede barn i sine arme. Men ventetiden inden man kommer på ventelisten er tilgengæld mere nervepirrende end ventetiden, mens man er i fertilitetsbehandling... i hvert fald for mit vedkommende. Jeg synes det er ubehageligt, at det er fremmede mennesker, der skal bestemme om jeg egner mig til at blive mor. Tænk hvis man inden man fik lov til at starte på fertilitetsbehandling skulle tale med sagsbehandlere og psykologer, man skulle på kursus, man skulle redegøre for sin økonomi, boligforhold, personlige relationer til familie og samfund, fik besøg i hjemmet, osv osv osv.. Og så endda skulle betale op imod 200.000,00 kroner for det ! Hvor mange mon så endte med at gå i fertilitetsbehandling? :shock: Jeg synes absolut, at det er i orden, at man skal igennem langt de fleste af tingene, for det er små børn med store ar på sjælen, man står overfor at skulle adoptere. Selvfølgelig skal der være styr på, at de kommende forældre er rustede til at løfte den opgave. Men det er en underlig følelse, at hvor det førhen var mig og min krop, der var skyld i, at jeg ikke blev mor, så er det nu nogle mennsker, der slet ikke kender mig, som skal vurdere, hvorvidt jeg er egnet til at blive adoptivmor.

Sidste kursus ligger i den sidste weekend i denne måned. Så om 3 uger er vi klar til fase 3. Det er meget rart at man ikke kan dumpe i fase 2 ;-)
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna