Hej alle.
Prøver lige at gøre en lang historie kort. Stoppede med p-piller i december sidste år og da jeg i august i år kun havde haft to menstruationer fik jeg af min læge en henvisning til en gynækolog. Men da tiden først var i november og jeg var meget utålmodig gik jeg til en privat gynækolog og fik lavet en scanning af æggestokkene. Her kunne han konstantere, at der var mange cyster på begge og at jeg nok havde pco. Jeg blev sat i behandling med provera i 5 dage, der fremkaldte en blødning. På 5. dagen skulle jeg så tage pergotime i 5 dage og herefter scannesd. Jeg blev så scannet forrige tirsdag, der viste en ægblære på 15 mm, torsdag var det 19 mm og lørdag kunne han konstatere, at det var væk som tegn på ægløsning. Det var jo dejligt, så vi gik igang på hjemmearbejdet.
Her i fredags var vi så til første konsultation hos den gynækolog, jeg egentlig var henvist til fra starten. Vil jo gerne ind i et forløb der, da det er gratis for os, plus min kæreste er ikke undersøgt endnu. Han scannede mig så og kunne konstatere, at jeg overhovedet ikke lignede en pcoér (skal lige nævne, at jeg er helt normalvægtig). Desuden kunne han se en ægblære på 21 mm og at jeg med stor sandsynlighed ville få ægløsning lørdag - der havde i hvert fald ikke været ægløsning endnu, kunne han se. Jeg blev meget overrasket, da jeg troede, at det var sket weekeenden før. Han mente desuden, at jeg bare var en langsom starter og at pergotime, måske bare lige skulle kickstarte det hos mig. Skal selvfølgelig i gennem alle undersøgelser, før han kan komme med den endelige dom.
Lørdag fik jeg så en prikkende fornemmelse i venstre side - kan det være ægløsningssmerter?? Og for første gang fik jeg en ægløsningstest, der var positiv (har bare læst et sted, at hvis man har pco, kan man ikke regne med det???) Men blev selvfølglig glad for det og føler mig næsten sikker på, at jeg havde ægløsning i lørdags.
Er bare godt forvirret!!! Kan de ægblærer godt blive så store og så bare forsvinde?? Hvordan mærker i, at I har ægløsning?? Puh, det blev en lang smøre.