BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Forvirret!

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Forvirret!

Indlægaf Mhviid » man, 15. november 2010 13:45

Hej alle.

Prøver lige at gøre en lang historie kort. Stoppede med p-piller i december sidste år og da jeg i august i år kun havde haft to menstruationer fik jeg af min læge en henvisning til en gynækolog. Men da tiden først var i november og jeg var meget utålmodig gik jeg til en privat gynækolog og fik lavet en scanning af æggestokkene. Her kunne han konstantere, at der var mange cyster på begge og at jeg nok havde pco. Jeg blev sat i behandling med provera i 5 dage, der fremkaldte en blødning. På 5. dagen skulle jeg så tage pergotime i 5 dage og herefter scannesd. Jeg blev så scannet forrige tirsdag, der viste en ægblære på 15 mm, torsdag var det 19 mm og lørdag kunne han konstatere, at det var væk som tegn på ægløsning. Det var jo dejligt, så vi gik igang på hjemmearbejdet.
Her i fredags var vi så til første konsultation hos den gynækolog, jeg egentlig var henvist til fra starten. Vil jo gerne ind i et forløb der, da det er gratis for os, plus min kæreste er ikke undersøgt endnu. Han scannede mig så og kunne konstatere, at jeg overhovedet ikke lignede en pcoér (skal lige nævne, at jeg er helt normalvægtig). Desuden kunne han se en ægblære på 21 mm og at jeg med stor sandsynlighed ville få ægløsning lørdag - der havde i hvert fald ikke været ægløsning endnu, kunne han se. Jeg blev meget overrasket, da jeg troede, at det var sket weekeenden før. Han mente desuden, at jeg bare var en langsom starter og at pergotime, måske bare lige skulle kickstarte det hos mig. Skal selvfølgelig i gennem alle undersøgelser, før han kan komme med den endelige dom.
Lørdag fik jeg så en prikkende fornemmelse i venstre side - kan det være ægløsningssmerter?? Og for første gang fik jeg en ægløsningstest, der var positiv (har bare læst et sted, at hvis man har pco, kan man ikke regne med det???) Men blev selvfølglig glad for det og føler mig næsten sikker på, at jeg havde ægløsning i lørdags.
Er bare godt forvirret!!! Kan de ægblærer godt blive så store og så bare forsvinde?? Hvordan mærker i, at I har ægløsning?? Puh, det blev en lang smøre.
Min kæreste er 27 og jeg selv lige fyldt 25.
Startede projekt baby start december 2009.
Scanning august, der viste PCO.
Opstart på pergotime oktober.
Positiv graviditetstest 29/11 2010!
Mhviid

Geografisk sted: Odense

Re: Forvirret!

Indlægaf Annette1975 » man, 15. november 2010 14:23

Sikke dog et forløb du er igang med.

Når jeg har ægløsning, så prikker,stikker og niver det i den side jeg har ægløsning i. Nogle gange er det faktisk så slemt at jeg næsten ikke kan gå.

Så det du har mærket, kombineret med en positiv ægløsningstest, det lyder da som en rigtig ægløsning. Jeg håber dig og kæresten har hygget jer i weekenden, for så er der da bestemt chance for en graviditet.

Held og lykke :-)
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Mhviid » man, 15. november 2010 20:37

Ja, det håber jeg i hvert fald. Gynækologen kunne se på mine blodprøver, at jeg nok ikke har ægløsning af mig selv, så det er fantastisk, at der måske pludselig er en chance for graviditet. Vi gik til den hele weekenden, så vi håber, vi har optimeret chancerne:)
Min kæreste er 27 og jeg selv lige fyldt 25.
Startede projekt baby start december 2009.
Scanning august, der viste PCO.
Opstart på pergotime oktober.
Positiv graviditetstest 29/11 2010!
Mhviid

Indlægaf Titti » man, 15. november 2010 21:30

Jeg kan ikke mærke når jeg har ÆL, men har også prøvet at have 2 æg pga hormonbehandling som skulle ned samme dag, men efter en scanning 1 uge efter, havde jeg et æg. Så 2 gange ÆL til mig på en mdr. :-) (bare ærgelig at jeg ikke kan bruge det til noget...) held og lykke!!! :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Tilbage til Barnløshed og behandling