BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

fortvivlet over økonomien

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

fortvivlet over økonomien

Indlægaf Thomsen » ons, 16. november 2011 18:14

Øv hvor jeg dog bare har lyst til at skrige de her dage, ikke nok med at den sidste ivf intet æg med sig bar, så vil man jo gerne igang igen da jeg slet ikke fik en reel chance for at blive gravid, men så der bare lige det med økonomien. Vi har på ingen måde 36.500 for et 3 turs kort og bøvler i forvejen med at afbetale lån så banken vil ikke hjælpe og jeg har nærmest solgt ud af det jeg havde fra mine afdøde forældre, så kan ikke rigtig finde mere herhjemme at samle penge ind på. Min bror kan låne mig 15.000 men der er så lidt vej op til de 36.500 og de 15.000 dækker ikke engang 1 forsøg det koster 17.000 uden medicin. Jeg købte dog for 10.000 kr medicin denne mdr så jeg er tæt på at ramme de 15.000 man skal ramme i medicin udgifter før det blir billigt. men men men jeg ku skrige, det gør så ondt og er så hårdt at man både skal takle at man bare ikke blir gravid og at man ikke har penge til at prøve. tænk hvis man bare ku knalde sig til et barn ganske gratis og uden svig og smerte. Jeg kan ikke lade være med at være trist og bitter på verden de her dage, vil jo så gerne bare igang :cry: :cry:
Billede
Thomsen

Re: fortvivlet over økonomien

Indlægaf stinapigen79 » ons, 16. november 2011 18:19

vil bare lige høre var det ikke i det offenlige du havde 3 forsøg hvor det 3.forsøg ikke gav nogle æg.

for mener da så nu får et ekstra forsøg når man ikke får lagt friske æg op gjorde jeg da de en af gangene ikke ville lægge æg op pga jeg var overstimuleret
Senest rettet af stinapigen79 ons, 16. november 2011 18:30, rettet i alt 1 gang.
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Thomsen » ons, 16. november 2011 18:22

jeg har haft 2 ivf i det offentlige (hillerød/riget) og så 1 ivf i det private hos CFC nu her var til æu i fredags men altså ingen æg så nu skal jeg igang med mit 4 ivf ( nr 2 i det private)
Billede
Thomsen

Indlægaf Thomsen » ons, 16. november 2011 18:24

jeg følte efter mit 2 ivf i det offentlige af de ikke rigtig gjorde tingene anderledes altså det var det samme begge gange mer og mer medicin og mange æg og overstimulering derfor stoppede jeg i det offentlige efter 2 gange og er så nu i det private hos CFC
Billede
Thomsen

Indlægaf Titti » tors, 17. november 2011 14:22

Her melder jeg også snart pas, vi har nu været igennem... ja se selv mange forsøg i det private. Vi har lagt 40.000 kr. én gang og inden længe skal vi finde 40.000 kr. igen. Hvem dælen har 80.000 kr. om året sådan bare lige til Fertilitetsbeh. som jo bare er et lod i en kæmpe mæssig konkurrence, er heldig el. ik. Gosh! Ja, så ved godt hvordan du har det :-) Jeg kan ikke overskue at få nej fra banken, men tror sgu heller ikke den går længere her.

(jeg har en datter, derfor er jeg i det private. Men længere historie om hvorfor jeg er endt der, for min datter er et øko-barn)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf babyskruk » tors, 17. november 2011 18:56

stort knus til jer begge
Billede
babyskruk

Indlægaf Thomsen » tors, 17. november 2011 20:26

tak for knus babyskruk :)
Titi øv altså i igen skal finde 40.000 det er bare så frustrende at sku finde de penge hele tiden. Jeg kan slet ikke oversku hvis det ikke lykkes inden for de her 3 forsøg vi nu køber. vi har måtte låne 15.000 af min bror 15.000 af min onkel og så har jeg hævet min pension så vi rammer de 41.000 som 3 forsøg med medicn til første koster men så har vi jo bare gæld ude og hvad hvis det ikke lykkes puha hvor finder man så igen penge :( håber mit 4,5 eller 6 ivf bære frugt og håber også du snart må blive gravid xxxx alt jeg kan både for økonomien og graviditeten for dig
Billede
Thomsen

Indlægaf Titti » tors, 17. november 2011 21:49

Tusind tak og lige over til dig :-) hvornår skal du i behandling igen ?
Titti

Indlægaf Thomsen » fre, 18. november 2011 17:45

Hej Titti, Jamen jeg var som sagt til æu den 11/11 sidste fredags hvor der ingen æg var, så nu går jeg bare og venter på min mens skal komme så prøver vi igen :-) den kommer vel om en uges tid, jeg har jo været på hormoner så jeg ved den kommer, ellers har jeg pco og kun mens 1-2 gange årligt . jeg er bare sådan lidt i tvivl om jeg vil vente til januar så julen ikke skal dreje sig om det men 90% sikkre på at vi starter i december.
Billede
Thomsen

Indlægaf Titti » søn, 27. november 2011 20:21

Hej hej Thomsen

Hvad er I nået frem til? Når I behandling i dec. eller venter I ? :-)
Titti

Indlægaf Thomsen » tirs, 29. november 2011 18:45

Hej Titti
Jeg fik min mens i lørdags og var sådan skal -skal ikke men så kan jeg jo godt regne ud at det blir med test dag ca juleaften og det kan jeg bare mærke jeg ikke har mod på plus alle de hyggelige ting jeg skal i julen teater tivoli mm og det ved man jo så aldrig lige om man kan så jeg valgte at december blir fri mdr og fyldt med hygge og så melder jeg mig til næste mens som så nok blir 25 december :) hvad med jer??
Billede
Thomsen

Indlægaf Tina Laugesen » fre, 09. december 2011 15:09

Thomsen skrev:Øv hvor jeg dog bare har lyst til at skrige de her dage, ikke nok med at den sidste ivf intet æg med sig bar, så vil man jo gerne igang igen da jeg slet ikke fik en reel chance for at blive gravid, men så der bare lige det med økonomien. Vi har på ingen måde 36.500 for et 3 turs kort og bøvler i forvejen med at afbetale lån så banken vil ikke hjælpe og jeg har nærmest solgt ud af det jeg havde fra mine afdøde forældre, så kan ikke rigtig finde mere herhjemme at samle penge ind på. Min bror kan låne mig 15.000 men der er så lidt vej op til de 36.500 og de 15.000 dækker ikke engang 1 forsøg det koster 17.000 uden medicin. Jeg købte dog for 10.000 kr medicin denne mdr så jeg er tæt på at ramme de 15.000 man skal ramme i medicin udgifter før det blir billigt. men men men jeg ku skrige, det gør så ondt og er så hårdt at man både skal takle at man bare ikke blir gravid og at man ikke har penge til at prøve. tænk hvis man bare ku knalde sig til et barn ganske gratis og uden svig og smerte. Jeg kan ikke lade være med at være trist og bitter på verden de her dage, vil jo så gerne bare igang :cry: :cry:

Hej!
Jeg bliver altid berørt når jeg læser om alle de lidelser både personlige som økonomiske som kvinder/par oplever når de forsøger at blive gravide. Dog kan der være stor hjælp at hente ved at få gennemgået sine vaner og se om man har en levevis og vaner der giver de bedste chancer for at blive gravid. Hvis ikke du har overvejet det før, kunne det være et rigtig godt udgangspunkt- især kost og spisemønster, motion og rygeophør er vigige elementer. Alene rygning kan være direkte årsag til at ønskebarnet udebliver.
Rigtig meget held og lykke
Tina Laugesen
Tina Laugesen

Indlægaf zoo » fre, 09. december 2011 15:45

Hmm jeg tror ikke der er ret mange herinde der IKKE er klar over at disse ting kan spille ind, når man ikke bare bliver gravid som ønsket. jeg har indtryk af at de par der nu er i behandling for barnløshed virkelig har prøvet ALT!
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Thomsen » fre, 23. december 2011 18:20

Jeg har PCo men er helt normal vægtig og på Metformin jeg følger kosten og træner og ja gør hvad jeg kan i den retning og får også fint med æg men ja de blir bare ikke siddende så tror ikke det er noget ved min levevis der gør det ikke lykkedes i flg Hillerød, Riget og CFC så er det ikke derfor det ikke lykkedes. Men ja tror også alle ved hvad der påvirker på godt og ondt og går ud fra alle gør hvad de kan :-) p.s ryger heller ikke :)
Billede
Thomsen

Tilbage til Barnløshed og behandling