BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Farvel barn i 2011

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Farvel barn i 2011

Indlægaf Snebold » tirs, 15. juni 2010 11:15

Så har jeg været på fertilitetsklinikken, og det var absolut ikke opløftende.
Blev scannet og der er en meget tynd slimhinde i livmoderen, hvilket jo betyder at der ikke er nogen aktivitet. Min æggestok kunne hun knap se på scanningen, så der er i hvert fald ikke nogen ægblærere undervejs.
Fik taget blodprøver som skulle give et hint om hvorvidt der er noget der rører på sig, får svar inden for et par uger.
Mht. at få sat væv ind, så synes hun vi i hvert fald skal vente og se det an et år!!!!! :shock: Så begyndte jeg at græde. Jeg kan ikke vente et år. Har ventet så længe nu, kan ikke overskue at skulle vente længere. Men det er åbenbart bare ærgeligt for mig, for et år er hvad der skal gå. Til den tid kunne vi så tale med RH for at se om de mener mit æggestok væv overhovedet må bruges, da jeg jo havde brystkræft og det kan have forbindelse til æggestokken, så de har nu skrubler om, om der kan være kræftceller i vævet. Igen et chok. Da jeg fik det taget ud var der ingen der talte om at det ikke kunne sættes ind igen. Hvis det havde været oppe, havde jeg da meget seriøst overvejet at sige nej til kemo. Havde jo overvejelserne i forvejen, men i og med at jeg var "sikret" ved at få væv ud, så valgte vi kemoen.
Hvis jeg skulle være så heldig at der kommer ÆL spontant, skal vi selv forsøge, ikke noget med hjælp der. Det var jo bedst hvis vi selv kunne klare det, der var jo større risiko for tvillinger hvis jeg fik hormoner og med vores historie var tvillinger ikke noget vi ønskede. Så det med at betale os til hjælp hvis fertilitetsklinikken ikke ville hjælpe, den udelukkede hun lige der.
Mht. om jeg får ÆL, så er der intet jeg kan gøre for at fremskynde at det kommer igang. Uanset hvad jeg spiser eller drikker, dyrker motion eller er doven -det har ingen betydning. De kan ikke fremskynde det med hormoner, da æggestokken jo skal være funktionsdygtig før man kan stimulere den til aktivitet og det ved vi ikke om den er. Og mht. PET scanningen så skulle vi vente en cyklus før jeg blev gravid, men det er jo underordnet, der er jo ingen cyklus alligevel.
Hun ville oprette journal på os, men ud over svar på blodprøven så skulle vi ikke tales ved før i 2011.
Så alt i alt var samtalen meget nedslående. Jeg er helt til tælling og kan ikke andet end at græde og græde. Så livet er bare super fantastisk :cry: Farvel til drømmen om at få barn i 2011 :cry:
Kh. Snebold
Senest rettet af Snebold tirs, 15. juni 2010 17:45, rettet i alt 1 gang.
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Re: Farvel barn i 2011

Indlægaf elefantus » tirs, 15. juni 2010 11:32

Dit indlæg får mine tårer til at trille på dine ( jeres ) vegne ... det satme en hård samtale i har været igennem.

Bliver helt harm over at de nu ikke engang er sikker på de kan sætte æggestok væv tilbage. Det må de da have vidst at det ikke var sikkert. Fanme dårlig info fra deres side.

Mange knus og kram ... ja jeg bliver helt fattig for ord ( desværre ) ville så gerne skrive noget du kunne bruge til noget :-(
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf pivpiv » tirs, 15. juni 2010 12:12

Nej nej nej det er bare ikke fair.
Jeg har ingen ord, bare mange tårer.
Tusindvis knus og kram
Alt godt kommer til den der venter...... jeg gider ikke vente mere!
pivpiv
Site Admin

Indlægaf paloma24 » tirs, 15. juni 2010 14:00

Hvor er det dog ikke en særlig fantastisk samtale :(
Havde dælme da håbet på et mere positivt udfald... (Jeg ved godt jeg ikke har været på siden ret længe, og du med ret stor sandsynlighed ikke ved hvem jeg er, men jeg har siddet og læst baglæns, og kender jo derfor hele din historie!)

Er det for dyrt for jer at tage en samtale i det private og høre hvad de siger???
paloma24

Indlægaf Snebold » tirs, 15. juni 2010 14:13

Tak for svar :-)
Har talt med en fra min forældregruppe og er nu stoppet med at græde, men er stadig helt slået ud.
Paloma, jeg tror måske nok vi kunne finde pengene hvis det skulle være, men i første omgang skal jeg jo have ÆL og det kræver enten at min krop selv tager sig sammen eller at der sættes æggestokvæv ind igen. Og den operation er så speciel at det næppe er noget de kan i det private. Det væv der er taget ud er frosset ned på RH og det er dem lægerne fra OUH vil tale med hvis/når det skal sættes ind igen. Så... så længe der ingen ÆL er, kan det private nok ikke hjælpe. Men tanken har da også rundet mit hovede :???:
Har også overvejet om jeg kunne komme over og tale med RH, men hvordan skulle det lige ske. Hvem vil henvise mig når de fra OUH har taget stilling til problemet.
Må nok bare affinde mig med at jeg ikke bliver mor før i 2012 eller hvis der sker et mirakel -så måske sidst i 2011 (men jeg tror ikke på mirakler).
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf stinapigen79 » tirs, 15. juni 2010 16:36

snebold det er jeg da virkelig da ked af at høre det må være et hård slag i hoved at få

havde sådan håbet du havde gode hyheder
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Snorre » tirs, 15. juni 2010 17:00

Åh nej Snebold, er helt mærkelig over at læse dit indlæg .... :cry: Hvor det dog en grotesk situation, I står i.
Hvad fanden er den dybere mening med at den høje herre deroppe, skal teste jer igen og igen, for at se hvor stærke I er??? .... er ellers ikke særlig religiøs anlagt ... men hvad skal meningen ellers være med det hele??? :-|
Det er rigtig frustrerende, at du hverken kan gøre fra eller til med din krop. Hvis bare du kunne have nogle mål eller faste holdepunkter, ville det hjælpe rigtig meget. Men nok svært at lave en plan for en krop, der er på "standby", hvis man kan sige det sådan.
Jeg håber sådan, at din krop pludselig overrasker og begynder at samarbejde med dig igen!
Mange tanker fra mig!
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Stinna30 » tirs, 15. juni 2010 19:00

Vil uretfærdigheden ingen ende tage? Ej, hvor er det trist for jer :cry: kan godt forstå, du er helt knust :-(
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Titti » tirs, 15. juni 2010 22:52

Ihhh altså :cry: hvor er det bare trist at høre, ville ønske man kunne trylle el. håbe på at der er noget deroppe i himlen der kunne hjælpe bare engang imellem. Hvorfor skal det negative bare ramme den samme hver gang og nogen være heldig hver gang de starter noget op.... føler virkelig med dig.
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf magdalene » ons, 16. juni 2010 08:19

Ja, jeg ved heller ikke rigtig, hvad jeg skal sige andet end, at jeg føler med jer og livet åbenbart er pisse uretfærdigt og det da godt snart og allerhelst nu må vende, så I får vind i sejlene igen :-(
Har forsøgt siden maj 2009
Resultat af udredning: Kvinde: alt ok - mands sædprøve: nedsat bevægelighed
1. IUI dec negativ
2. IUI jan negativ
3. IUI feb afbrudt cyste
4. IUI mar afbrudt cyste
5. IUI apr afbrudt tidlig ægløsning
Brugeravatar
magdalene

Indlægaf Babywanted » ons, 16. juni 2010 09:29

Ej hvad??? De må da kunne gøre et eller andet... Få fingeren ud og få tjekket tingene hurtigt, så der kan ske noget! Jeg tror, jeg ville ringe til RH og klage min nød - enhver der kender til din historie må fatte lidt empati og kunne sætte lidt fokus ind på at kunne hjælpe jer.

Søde, søde Snebold, hvor jeg håber, at der snart tilkommer jer lidt lykke og fremgang.

Klem
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » ons, 16. juni 2010 09:41

Åh nej Snebold, det var da ikke sådan et trist indlæg der skulle komme fra dig :-( Jeg forstår slet ikke lægernes beslutning om, at du måske ikke kan få den nedfrosne æggestok opereret ind igen. Det synes jeg da at man har hørt om, at andre kræftramte kvinder har fået... med succes endda.
Det virker ikke som om, at de har informeret Jer særlig godt sidste år, da du skulle opereres og tage stilling til om du ville have kemo eller ej.
Bliver rigtig vred over den samtale du havde igår, for det virker bare som om, at de slet ikke vil hjælpe dig med noget som helst! Selvfølgelig skal du da have den æggestok ind og selvfølgelig skal du da have hjælp i form af IUI eller IVF. Så stor er risikoen for tvillinger sgu heller ikke... de kan jo bare nøjes med at inseminere dig, når der kun er et æg eller hvis du skal have IVF, så kan de nøjes med at lægge et befrugtet æg op.
Kan de ikke tage en podning af den nedfrosne æggestok og teste om der er kræftceller i? Det må de da kunne! Hvis der ikke er, så er det da bare med at få den sat op igen.

Ih altså, hvor er jeg vred og ked af det på dine vegne :cry:

Stort trøstekram og mange tanker fra mig
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 18. juni 2010 09:32

Årh for søren da også snebold.. har helt ondt i maven af at læse dit indlæg! Hold da fast hvos må det bare være MEGA frustrerende og hvor må du føle dig magtesløs! Det er jo en hel vild situation og der MÅ bare kunne gøres noget! Jeg sidder og tænker på dit forløb og synes du til tider har fået mange forskellige oplysninger af de forskellige læger, så måske det bare har været en pessimistisk læge, der ikke ejer empati?? Måske der er flere muligheder hvis I får en second opinion? Synes det er SÅ for dårligt og under AL kritik, hvis de ikke har informeret rigtigt omkring din æggestok og muligheden for at få den gen-installeret... Nej nej altså, det skulle jo have været en positiv samtale, som du har set frem til.. for hulen da, hvor er jeg ked af det på dine vegne :cry: !
Håber håber håber sådan at du bliver mor i 2011...det må og skal da kunne lade sig gøre!
Billede
MÃ¥neMarie

Indlægaf missbaby » man, 21. februar 2011 22:07

Hej Snebold

Jeg har haft brystkræft i sept. 2008 og fik i den forbindelse nedfrosset en æggestok inden kemoterapi.
Jeg gik i overgangsalderen af kemoterapien og har nu i november 2010 får re-implanteret æggestokkevæv igen. Ingen har snakket om kræftceller i det væv, og hvorfor søren skulle der også være det. Jeg ved godt det er en risiko, men den er vist miniminimal. De kan dog endnu ikke teste for det, som der er en der foreslår.

Jeg er nu 3½ måned efter operationen og har d.d. fået blodprøvesvar, som viser at jeg nu er ude af overgangsalderen. JUHUUUUU! Har også haft menstruation en enkelt gang efter reimplantationen, men det havde jeg faktisk også inden, selvom jeg var i overgangsalderen - så nu skal jeg have taget flere prøver og så kan jeg måske gå i gang projekt baby indenfor nogle måneder.

Jeg vil bare sige til dig, at du bare skal komme igang. Hvis du ikke synes de er hjælpsomme nok på Odense, så kontakt selv Erik Ernst på Skejby eller Claus Yding Andersen på Rigshospitalet.

Hvor lang tid er der gået siden din kemoterap, da der jo helst skal være gået noget tid.

Kh. Missbaby
missbaby

Indlægaf MiraklernesTid » tirs, 22. februar 2011 12:26

Mit hjerte slog et ekstra slag..

Hvor er det dog uretfærdigt! Føler så meget med dig...

Og samtidig fik jeg sgu kampgejst på dine vegne da jeg læste missbaby's indlæg.. Lyder altså som om de læger ikk rigtig kæmper din sag med næb og klør, og det er jo lige hvad du har brug for!
Til kamp mod deres opgivenhed, snebold... Hvis nogen fortjener den ekstra indsats, er det sgu dig..

De kærligste tanker..
K= ok
M= lav sædkvalitet

3 x IUI, negativ, 2010 -> 2011
2 x ICSI, negativ, 2011
1 x IUI med donor, august, negativ

Billede
Brugeravatar
MiraklernesTid

Geografisk sted: Nykøbing Sj

Næste

Tilbage til Barnløshed og behandling