BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

En lille kort opdatering

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

En lille kort opdatering

Indlægaf Panna » lør, 22. januar 2011 21:46

Der sker jo ikke så meget i vores behandlingsforløb lige pt... På grund af arbejde (revisionstid!) venter jeg nok indtil marts med at melde mig til næste IVF... hvilket jeg har besluttet mig for skal være vores sidste IVF forsøg. Så må det være tid til at få en "normal" tilværelse igen. Nåh ja, og så er der jo også lige lidt æg i fryseren som naturligvis også skal bruges.. Men så er det altså også slut! ;-)

Har lige haft ægløsning og burde måske melde mig til på testholdet, men da jeg i den grad kunne mærke at det var i højre side at det foregik (hvor jeg ikke har nogen æggeleder) kan det ligesom være lidt lige meget med at teste. Til gengæld kan man sige at de højere magter indimellem åbenbart selv synes at de er enormt sjove!! Jeg ved nemlig nu at jeg næste gang for menstruation d. 5. februar... DEN DAG JEG SKAL GIFTES !!!! Jamen, tak tak! Lige hvad jeg havde ønsket mig i bryllupsgave! ;-)

På mandag skal vi til vores første samtale i forbindelse med adoption! Det bliver edderhakme spændende.. !!!!! Er meget spændt på hvad der skal ske. Der står ikke andet i brevet end at vi skal komme til et møde ..intet om hvad der skal ske. Sååååå spændt !! :shock:

Det var bare en lille hurtig update fra mig :D
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Re: En lille kort opdatering

Indlægaf elefantus » søn, 23. januar 2011 13:14

Spændende med det kommende bryllup ... TILLYKKE :D Lyder dog til en lidt trist bryllupsgave.

Kan godt forstå I har gjort Jer klar og bestemt Jer for hvornår det sidste forsøg skal være og selvfølgelig også lige æg som i har på frost. Må være hårdt at tage den beslutning, men man skal også huske at passe på sig selv, så man stadig kan eksistere og have en tåelig hverdag.

Bliver meget spændende med Jeres møde om adoptering. Glæder mig til at hører mere om dette ... vel og mærke det er noget du har lyst til at dele med os andre.

Held og lykke med det hele ....
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Panna » man, 24. januar 2011 21:26

Selvfølgelig er det noget jeg ønsker at dele med Jer andre (hvis det er noget I gider at høre om)

Jeg kan fortælle at mødet gik godt.. vi skulle bare snakke om og uddybe alle de papirer og erklæringer, som vi udfyldte i efteråret. Mødet tog ca. 1 time og til ret stor overraskelse for os sluttede hun af med at sige at vi nu var godkendt i fase 1... Så det var godt nok lækkert !!! Så nu skal der gerne komme et brev med selve godkendelsen i løbet af ugen, og så kan vi gå i gang med fase 2, som består af nogle kurser.
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna

Indlægaf Titti » man, 24. januar 2011 22:10

Hej Panna

Jeg griner altså altid lidt når jeg læser nogle af dine indlæg :-) Godt at du stadig kan være humoristisk.
Følger spændt med i Jeres adoptions-føljeton ;-) Man kan jo aldrig vide hvor man selv ender.

Kæmpe kram til dig Panna
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf elefantus » tirs, 25. januar 2011 11:56

Panna skrev:Selvfølgelig er det noget jeg ønsker at dele med Jer andre (hvis det er noget I gider at høre om)

Jeg kan fortælle at mødet gik godt.. vi skulle bare snakke om og uddybe alle de papirer og erklæringer, som vi udfyldte i efteråret. Mødet tog ca. 1 time og til ret stor overraskelse for os sluttede hun af med at sige at vi nu var godkendt i fase 1... Så det var godt nok lækkert !!! Så nu skal der gerne komme et brev med selve godkendelsen i løbet af ugen, og så kan vi gå i gang med fase 2, som består af nogle kurser.

Ej hvor dejligt at kunne gå derfra og være godkendt i fase 1.
Jeg vil meget gerne høre/læse om det. Det jo en lige så stor kamp at komme igennem og få et barn. Jeg er imponeret over i stadig har kamp gejst til at fortsætte endnu et hårdt forløb.

Havde vi ikke blevet gravide og også inden alt det her betalingshalløj er blevet sat i gang, så havde vi måtte opgive drømmen om et barn. Vi ville mægtig gerne have adopteret et, men igen ville økonomien stoppe os.
21-02-2011 Vores dejlige Emma kom til verden

3 IUI forsøg - negative
kort ivf .. ÆU 4/6 ÆO 7/6 .. BP 21/6-2010 .. HCG 678
elefantus

Geografisk sted: vestsjælland

Indlægaf Lotte75 » tirs, 25. januar 2011 18:05

Tillykke med fase 1 godkendelsen!

Som jeg har skrevet i en anden tråd, har vi mere eller mindre opgivet drømmen om et biologisk barn og har derfor også valgt adoption.
Pt. venter vi på at blive endeligt godkendt af samrådet. Vi havde den sidste fase 3 samtale i tirsdags og vores sagsbehandler fra statforvaltningen sluttede af med at sige, at hun ville indstille os til godkendelse. Forhåbentlig kommer vi med på samrådet om 14 dage ellers bliver det lige først i marts.

Inden vi gik i gang med at blive godkendt til adoption, havde jeg hørt flere "skræk-historier" alt det man skulle igennem og hvordan ens liv nærmest blev vendt på vrangen og tjekket i hovede og r..
Sådan har vi nu slet ikke oplevet forløbet, - alt foregået stille og roligt og det har slet ikke været så "invaderende" som jeg havde forestillet mig.
Det værste er ventetiden, men den kender man jo fra behandlingsræset.

Det bedste af det hele er næsten, at man slipper for at fylde sin krop med hormoner, og at man kan begynde at fokusere på nogle andre ting end lige "projekt baby".

Held og lykke med jeres videre forløb :-)
Tror storken har problemer med at få vores adr. ind i GPS'en, så nu flyver vi selv ud og henter vores ønskebarn
1 x GUL, 1 x SA, 9 x neg./afbrudte beh./SA
Godkendt til adoption! - Står på Etiopien-listen hos AC
Lotte75

Indlægaf Panna » tirs, 25. januar 2011 22:04

Hej Lotte75

Hvor må det være dejligt at være nået så langt at man kun mangler den endelige godkendelse... Og tillykke med at Jeres sagsbehandler vil indstille Jer til godkendelse. Det må da være rart at vide mens man venter.

Jeg er rigtigt glad for at høre at der er andre herinde der har valgt adoption. Og når du er nået så langt i forløbet kan du jo rigtigt fortælle mig om hvordan det kommer til at foregå. ;-)

Vi har lige fået fase 1 godkendelsen med posten i dag (det gik godt nok hurtigt!) og har nu sendt en mail til familiestyrelsen så vi kan komme på weekendkurser.. Kan du ikke fortælle lidt om hvad der foregår på disse kurser? Jeg synes ærligt talt at det lyder lidt "langhåret" når man læser om det..

Jeg har også hørt mange skrækhistorier om at hele ens liv bliver endevendt.. men det er rart at høre at du ikke har fundet det så slemt.
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna

Indlægaf Lotte75 » tors, 27. januar 2011 12:15

Hej Panna,

Personligt synes jeg at kurset var temmelig "langhåret", men nu er jeg heller ikke type der er ret god til at sidde i pædagogisk rundkreds og dele mine tanker og følelser med 8-9 fremmede par :roll:

Kurset består af 2 weekender og har 2 psykologer (en mand og en kvinde) som kususledere. Kurset består af lige dele "sidden i rundkreds" (helt bogstavligt), gruppearbejde i mindre grupper, gruppearbejde i kønsopdelte grupper og et par film.
Fokusområderne er: jeres vej til adoption, barnets vej til adoption, de biologiske forældre, barnets "overlevelses-strategier", tilknytning og den første tid med barnet. Desværre nåede vi ikke "den første tid med barnet", da der på vores kursus blev brugt at for meget tid på at snakke om behandlingsforløb og parforholdsproblemer. Personligt var jeg ret ærgerlig over, at der blev brugt så meget tid på at tale om ting, som egentlig ikke var adoptionsrelevante, men som folk kunne få løst på et andet tidspunkt :roll:
Men det er nok meget forskelligt hvordan de enkelte kurser forløber, afhængigt af hvor parrene er ift. adoption. I vores gruppe var der desværre også flere par som slet ikke var afklarede med adoption, men som mest deltog, fordi en af dem snart fyldte 40 "og så skulle de jo i gang, hvis de ville adoptere".

Derfor kan I forvente at møde en blandet skare, hvor nogle slet ikke ved om de i det hele taget vil adoptere, nogle snakker meget om deres behandling, nogle snakker meget om deres parforhold og sex-liv og nogle som bare gerne vil have så mange informationer som muligt adoptionsrelevante emner (os ;-) )

Forhåbentlig får I en god gruppe og nogle gode kursusledere! - Ikke som vores ledere, der startede med at sige, at der ikke var nogen rigtige svar, men hvor man i løbet af kort tid kunne fornemme at nogen svar var mere rigtige end andre!?
Forbered dig på at I skal tegne tegninger og bruge rigtig lang tid på at diskutere. En lille del "tavle-undervisning" hvor kursuslederene formidler konkret informationer (alt for lidt efter min mening) og et par film, som sætter tankerne i gang.

Hvis der er mere du vil vide må du endelig sige til. Hvornår skal I på kursus?
Tror storken har problemer med at få vores adr. ind i GPS'en, så nu flyver vi selv ud og henter vores ønskebarn
Lotte75

Indlægaf Panna » tors, 27. januar 2011 18:32

Åh Gud (dybt suk) .. det lyder fuldstændigt som jeg havde regnet med. Det er bare SLET ikke mig sådan noget.. Så skal de altså lade være med at kalde det et adoptionsforberedende kursus når det i virkeligheden nærmere er gruppeterapi.. Rundkreds ?!?!? come on :shock: Jeg har da virkeligt ikke lyst til at delagtiggøre vildt fremmede mennesker i vores parforhold, sexliv og andre personlige ting. Ligesom dig vil jeg gerne have en masse informationer og facts så man ved hvad man går ind til når man skal adoptere.

Vi har tilmeldt os kurserne i maj/juni, fordi vi gerne vil have vores sidste IVF forsøg inden .. Vi har bare ikke hørt noget fra familiestyrelsen endnu, men de skal selvfølgelig også lige have en chance ;-) Vi har tilmeldt os kurserne i Bisserup fordi vi bor ret tæt på. Lidt irriterende at man SKAL blive der om aftenen/natten i stedet for at man kunne tage hjem og overnatte. De mener det åbenbart meget seriøst at man skal komme hinanden ved. :roll:

GODT MAN IKKE KAN DUMPE!!! :lol:
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna

Indlægaf Lotte75 » fre, 28. januar 2011 19:00

Altså nu var det jo ikke for at skræmme dig helt, men du skal nok regne med at det er meget hmmmm..... "pædagogisk" (håber ikke jeg fornærmer nogen) ;-)

Og just for the record: du behøver ikke at delagtiggøre de andre på kurset i dit sexliv og parforhold, men du skal nok forvente, at der er nogen af de andre par som indvier dig i deres :roll: (som om man har brug for det, når man hellere vil lære hvordan man håndterer de svigt og traumer et adoptivbarn har med i bagagen - forstår det stadig ikke helt :eek: ).
Men husk på, at der er altså også nogle gode aspekter ved kurset, - og jeres bliver jo forhåbentlig meget anderledes og bedre end vores!

Og ja de mener det ret bogstavligt det der med at komme hinanden ved. På vores kursussted blev døren låst :shock: :shock: kl. 22. Hvis man ville ud efter det tidspunkt var det bare med at huske at sætte noget i klemme i døren :D
Lotte75

Indlægaf Panna » lør, 29. januar 2011 11:01

Hmmm.. selv om det ikke er din hensigt så bliver jeg nu lidt skræmt alligevel :shock: Det lyder slet slet slet slet sleeeet ikke som noget for mig. Jeg går helt i baglås hvis folk bliver for pædagogiske og "kom-lad-os-krænge-vores-sjæl-ud-mens-vi-holder-hinanden-i-hånden-i-en-rundkreds" agtige. Så bliver jeg altså fuldstændigt Rasmus-modsat!!

Indtil jeg læste om det på nettet troede jeg jo egentligt at det var et kursus hvor man skulle have en masse viden og informationer.. og lære om hvordan man håndterer hele situationen omkring det at adoptere. Men jo mere jeg fandt på nettet om det, desto mere blev jeg nervøs for at det ville være ligesom du beskriver det.

Nåh, men man skal jo være positiv... Fra lørdag kl. 11,00 til søndag kl. 16,00.. det er trods alt kun 29 timer. Og to weekender á 29 timer ud af resten af ens liv.. tja, det går jo nok. Og måske får vi nogle super gode medkursister og undervisere, så det slet ikke bliver så slemt.

Hvor var I på kursus ?

Når man tilmelder sig fase 3, hvor lang tid kan man så forvente at der går før man skal til samtale. Hvor lang tid siden er det at I tilmeldte Jer fase 3.
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna

Indlægaf Lotte75 » tirs, 01. februar 2011 10:52

Vi på kursus på Thaisen Hus/Ringe - hold op det var langt ude på landet!! Men rigtig god mad - et af højdepunkterne ved kurset ;-) (selvom mændene vist nok synes, at det var lige lidt nok, at hovedretten kun blev serveret en gang :D ).

Vi var på den sidste weekend d. 9./10. oktober og meldte os straks herefter til fase 3. Da der var gået 4 uger og vi ikke havde hørt noget fra vores sagsbehandler, ringede min mand for at høre, hvornår vi skulle til den første fase 3 samtale (man er vel utålmodig :oops: ).
Første samtale blev aftalt til midt i december og anden samtale i starten af januar (blev dog skubbet til midt i januar). - Jeg ved ikke om vi kom lidt "i klemme" pga. julen, for jeg har hørt om andre, som får afviklet de 2 samtaler i løbet af 1-2 uger.

Der bliver holdt samråd hver 3. uge (region Syddanmark) og næste møde er den 8. feb. Men da samrådet skal have rapporten min. en uge før mødet, når vi ikke at komme med d. 8. for vi har ikke selv fået rapporten til gennemlæsning endnu :evil:

- Så nu skal vi vente HEEEELT til d. 1. marts - nøøøøj hvor der bare længe til :!: :!: :!: :!: (Man synes jo allerede at man har ventet længe nok :roll: )
Lotte75

Indlægaf Panna » tirs, 01. februar 2011 20:22

Så er der da lidt at se frem til.. Kan altså godt lide god mad!! :lol:

Det er meget rart at vide at fase 3 ikke tager så frygteligt lang tid at komme igennem. For som du selv siger så synes man efterhånden at man har ventet længe nok. Fase 2 tager jo heller ikke så lang tid.. desværre falder de første kurser i foråret sammen med arbejdsweekender, og så vil vi i øvrigt også gerne have et sidste IVF forsøg inden. Det er derfor vi har valgt først at tilmelde os kurset i maj/juni.

Gad vide hvornår man egentligt skal rykke familiestyrelsen for et svar. Én ting er jo at vi har tilmeldt os kurserne pr. mail.. en anden ting er jo om de overhovedet har fået mailen.. eller måske har de smidt vores mail væk.. eller kommet til at slette den.. eller har lagt en masse papirer ovenpå vores sag.. eller en lyserød elefant har taget mailen !!! ;-) Man kan godt blive lidt skør af at gå og vente. Og nu har vi altså ventet på svar i en HEL uge ! De må da kunne forstå at det haster :lol:

D. 1. marts.. det er godt nok ved at være tæt på! Der må da være totalt nedtælling på hjemme hos Jer. Det er altså vildt spændende.. også selv om I har fået at vide at Jeres sagsbehandler vil indstille Jer til godkendelse. Det må være meget nervepirrende alligevel.

Angående fase 3: Du siger godt nok at du ikke synes at det var så slemt som man har hørt rygter om. For jeg har godt nok hørt skrækshistorier om hvordan de graver ned i de mindste og mest private detaljer, og nærmest laver små fælder man kan ryge i ved at svare forkert. Men hvordan foregår det? Hvilke ting er det de vil vide? Er det samtaler hver for sig eller sammen? Jeg har sådan et billede inde i mit hovede hvor man sidder lillebitte overfor et panel af kloge hoveder der krydsforhører én... SPOOKY :shock:
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Godkendt 29/2-12
Panna

Indlægaf MÃ¥neMarie » fre, 18. februar 2011 00:03

Kære Panna.

STORT TILLYKKE med godkendelsen af fase 1. Det må være virkelig dejligt at 'være i gang' og føle at der sker noget.. Jeg håber selvfølgelig for jer at behandlingen giver pote for jer, men hvis ikke, er jeg sikker på at I nok skal elske et lille adoptivbarn ligeså højt og få en fantastisk familie på den måde.. Men puh, synes godt nok også de weekender lyder fæle :roll: men som du selv skriver, er det kun 29 timer ud af et helt liv.. og helt sikkert det værd for at få en lille guldklump! Så STORT TILLYKKE og alverdens held og lykke på jeres vej..glæder mig til at følge med..

Knus
Billede
MÃ¥neMarie

Tilbage til Barnløshed og behandling