BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

En lang update fra Katrine-mor

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

En lang update fra Katrine-mor

Indlægaf Katrine-mor » tors, 11. november 2010 16:32

Hej alle i søde piger,

Jeg ved ikke, hvor mange af Jer, der kan huske mig, men jeg kan "genkende" en hel del af Jer :D
Hvor er det dejligt at se, at der er kommet graviditets-tickers på en del af Jeres profiler... KÆMPE STORT TILLYKKE MED DET :D
Og til Jer andre der stadig kæmper, så håber jeg af hele mit hjerte at det lykkes for Jer, for det er bare den største glæde i verden at stå med en positiv test og alt det gode der kommer med den :D

Jeg har jo været væk i et godt stykke tid. Mere præcist siden mit sidste forsøg i det offentlige, som desværre endte negativt. Derefter kunne jeg ikke overskue at skrive herinde... hverken om det ene eller det andet. Havde bare brug for en pause fra det hele i et godt stykke tid.

Vi var til afsluttende samtale i det offentlige d. 12/8, og fik at vide at vi bare havde været uheldige, for der var ingen som helst grund til at det ikke skulle lykkes for os. Kærestens prøver var fine og mine æg var fine, så lægen syntes at vi skulle overveje at gå videre i det private, for det var kun et spørgsmål om tid før det lykkedes for os. Det var lige det vi havde brug for at høre, og vi gik derfra med mere gå-på-mod end vi havde haft længe og masser af selvtillid... det skulle nok lykkes for os!!!
På det tidspunkt havde vi stadig brug for pause og vi skulle på en sen sommerferie langt væk fra alting, så vi besluttede os for at i november skulle vi i gang igen, for så havde min krop også haft en god lang pause fra hormonerne.
Vi tog på ferie lige omkring hvor min mens skulle komme, MEN den kom ikke. Jeg havde simpelthen så ondt og var så svimmel, at jeg blev ved med at tro, at nu kom den da! Efter 5 dage sagde kæresten at NU skulle jeg altså tage en test, så vi gik på apoteket og købte en.

Næste morgen gik jeg ud på badeværelset og testede. BANG! TO FEDE RØDE STREGER!!! "Det er simpelthen løgn", tænkte jeg og viste den til kæresten... "JEG ER GRAVID" og så grinede vi begge. Så var det som om at min krop lige pludselig sendte en hel masse graviditetssymptomer i min retning og dagen efter kom kvalmen, som var der on/off resten af ferien, men jeg havde det alligevel SKØNT :D

Da vi kom hjem, fik jeg en tidlig scanning d. 7/10 (uge 7+6) og der var det fineste lille hjerteblink, og vi var så glade. Men jeg var stadig meget bekymret, for jeg har haft en MA, som først blev opdaget i uge 12 til NF. Så jeg fik en scanning mere d. 21/10 (uge 10+0) og der var sørme stadig hjerteblink og den lille vinkede med armene og dansede rundt i sin lille hule. Men jeg blev ved med at være urolig...har bare virkelig været bange nogen gange og har analyseret på de mindste symptomer eller fraværet af samme. Har ellers haft rigeligt symptomer, men det var som om at den MA sidste år blev ved med at spøge i mit hoved. Men heldigvis fik jeg en scanning mere i uge 11+1 og så var der altså ingen tvivl mere om, at der var en lille sprællevende baby i min mave, som vinkede og sparkede og lavede kolbøtter. SÅ FANTASTISK!

Og i dag d. 11/11 kl. 11 (uge 13+0) var jeg til NF og vi havde bare den bedste scanning, hvor vi blev vist rundt i maven og fik set den lille fra alle vinkler. Den lå og hyggede sig og satte hænderne og fødderne op til scanneren. Det var så fantastisk :D Vi fik en rigtig lav risiko, så nu kan jeg endelig sige det:

JEG SKAL VÆRE MOR :D

Tænk engang, efter 3 år og 4 mdr. og alle de behandlinger og nedture vi har haft, så skal vi endelig være forældre. Jeg er så lykkelig og så taknemmelig for endelig at være på den anden side af hegnet, som jeg har længtes efter i så lang tid. Som lægen på fertilitetsklinikken sagde: "Ja, når vi ikke kunne hjælpe Jer, så var det godt I kunne klare det selv" :D Men jeg vil aldrig glemme de søde læger og sygeplejersker på klinikken, for selvom det endte med en øko-bebs, så har de virkelig været en stor del af vores liv det sidste år, og de har altid været gode til at lytte og støtte os, når vi mistede modet.

Jeg er sat til d. 18/5, og vi glæder os så meget til at blive mor og far :D

Jeg ved ikke om det er upassende at skrive sådan et indlæg herinde på behandlings-siden, men jeg har hele tiden hørt til herinde, og ville føle at det var mærkeligt at skrive det andre steder, selvom det er et gravid-indlæg.

Kæmpe stort knus til Jer alle
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Positiv test d. 18/9 og termin d. 18/5 :D
Vores søn kom til verden d. 20/5 :D
Katrine-mor

Geografisk sted: København V

Re: En lang update fra Katrine-mor

Indlægaf Titti » tors, 11. november 2010 17:11

Stort tillykke :-) Det er jo også dejligt at få nogle positive meldinger herinde og især når de kommer helt af sig selv og uden nogen former for hjælp :-) Flere af dem tak!

Pøj pøj fremover
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Panna » tors, 11. november 2010 19:32

Hej Katrine-mor

Velkommen tilbage.. og kæmpe stort tillykke med graviditeten. Dejligt at høre at det lykkedes for Jer. :D
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Snorre » tors, 11. november 2010 21:23

Hej Katrine-mor

Ja dig kan jeg da sagtens huske :-) Du var ret aktiv herinde, da jeg i sin tid blev en del af siden. Hvor er det et fantastisk indlæg, du skriver. Og et kæmpe tillykke!! Sidder med et stort smil på :razz:
Havde godt tænkt på i sin tid, at jeres sidste forsøg ikke var lykkedes heller, da du fra den ene dag til den anden blev meget stille. Og det er meget forståeligt, at der har været behov for en pause herindefra ...

Jeg håber at indlægget er med til, at holde modet oppe hos de mange herinde, der stadig kæmper for projektet. For det er jo en solstrålehistorie, at det er lykkedes på naturlig vis. Og ja så tager man jo nok lidt kvalme med også :-)

Projektet er også lykkedes for mig. Og jeg har termin d. 27. februar :-) Så kan levende sætte mig ind i alle de bekymringer, du har haft frem til NF. Dem havde jeg så sandelig også efter et par SA'er. Men nu er jeg et stykke over halvvejs, og har det heldigvis rigtig godt, skønt jeg godt kan mærke, at det hele er blevet lidt tungere.
HÃ¥ber du fortsat har en god graviditet :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Lilien » tors, 11. november 2010 22:00

Hej søde Katrine-mor...

JEG SIDDER OG ER VED AT TUDE!!!! :alien: :alien: :alien: :alien:

Jeg har savnet dig så meget, og nu kommer du tilbage med sådan en fantastisk update! Hvis der var nogen det her skulle lykkedes for, så var det virkelig jer. Ved hvor lang tid, og hvor meget du har kæmpet for det og jeg er bare så glad på dine vejne.....

Hvad der er endnu mere fantastisk er, at jeg er gravid med tvillinger efter første IUI på Riget. Jeg har termin 19/5, så helt ærligt - hvor pudsigt er det lige??????
Vi kan simpelthen risikere at blive mødre på samme dag? :D

Mangler lige ord for, at skrive noget virkeligt konstruktivt - jeg syntes bare det er så fantastisk!

KÆMPE KNUS, KYS, KRAM OG ALT MULIGT ANDET!!!!!

/Lilien :)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Stinna30 » fre, 12. november 2010 15:07

Hej Katrine-mor

Hvor er det skønt at have dig tilbage og så med verdens bedste opdatering :D Kæmpe meget tillykke :wav: Jeg efterlyste dig faktisk herinde på et tidspunkt for at se, om du fulgte med på sidelinjen, men kan sagtens forstå, at du havde brug for en pause. Har virkelig tænkt meget på dig og svipsen, efter jeg selv blev mor for et par måneder siden. Og ja, der er jo så mange, der siger, at når bare man slapper af og ikke tænker på det, så lykkedes det, og det gjorde det også for jer. Det er bare umuligt at slappe af, mens man er i ræset, så det er det dårligste råd ever.

Dejligt, at du har fået så mange skanninger og lav risiko. Vil I vide kønnet?

Knus og weeeeeeee og tillykke
fra Stinna
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf stinapigen79 » lør, 13. november 2010 01:12

ej hvor en dejlig nyhed giga meget tillykke
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Katrine-mor » søn, 14. november 2010 12:27

Hej alle I søde, dejlig piger :D

TUSIND TAK for jeres dejlige beskeder... ihhhhhhhhhh jeg har helt tårer i øjnene nu :D Kan jo huske Jer alle, og hvor dejligt at I også kan huske mig :D

Jeg er bare så glad for at jeg får lov at opleve en graviditet, der indtil videre går som den skal. Har det bare så dejligt, selvom jeg er mega træt og har haft rigtig meget kvalme fra uge 5 til uge 11. Men jeg har slet ikke brokket mig, for jeg er bare SÅ taknemmelig for at få lov at være gravid!

Titti, tak for din besked... jeg er glad for at du kan bruge min positive update. Dem var jeg også selv glad for at se, da jeg var i behandling.

Panna, søde søde altså... har lige set din update på din BP. Jeg er SÅ ked af at du er begyndt at bløde, selvom BP var positiv. Det er bare ikke fair :cry: Jeg HÅBER at det lykkes for Jer på den ene eller den anden måde. Jeg kan se at I er skrevet op til adoption. De tanker gik vi også med, da jeg blev gravid. Jeg kan anbefale forummet http://www.adoptionzone.dk. Der er rigtig mange søde og kloge piger :-)

Snorre, STORT TILLYKKE med graviditeten :D Hvor er det bare dejligt at det lykkedes med Jeres blastocyster... det er da vejen frem, må man sige. Jeg så jo godt at det lykkedes dengang, men jeg var bare så ked af det over min egen situation at jeg ikke kunne overskue at skrive noget til nogen... det må du altså undskylde, for jeg var jo selvfølgelig glad på dine vegne :D Ja, bekymringer har der været rigeligt af. Har simpelthen været så bange for at miste og er det til dels også stadig, men det hjælper da super meget på det at have været til sådan en fin NF.

Lilien, DOBBELT STORT TILLYKKE til dig og dine to små i maven :D Hvor er det fantastisk at det lykkedes for Jer i første IUI og så at der blev dobbelt bonus... SKØNT :D Jeg har også savnet dig :D Hvor er det vildt at vi har termin næsten samme dag! Du er blevet sat et par uger før normalt pga. at det er tvillinger ik? Jeg var faktisk også ved at få termin d. 19., men NF siger d. 18. :-) Hvornår skal du afsted til NF?

Stinna30, STORT TILLYKKE MED DIN LILLE DRENG :D Tak fordi du efterlyste mig, men det så jeg desværre ikke, da jeg heller ikke fulgte med på sidelinjen. Er svipsen slet ikke aktiv herinde mere? Alle har også sagt at vi bare skulle slappe af, så skulle det nok lykkedes..jeg syntes også det var det dårligste råd nogensinde, for hvordan kan man slappe af når man bare SÅ gerne vil have en baby?! Men i vores tilfælde passede det altså, hvad alle de "kloge" hoveder havde sagt ;-) Ja, hvis man kan se det til MD, vil vi gerne vide kønnet :D

Stinapigen79, tusind tak skal du have :D

Endnu engang tak og stort knus til Jer alle fra mig
Billede

Efter næsten 3½ år og en masse fertilitetsbehandlinger er jeg endelig blevet øko-gravid :D
Katrine-mor

Indlægaf Lilien » søn, 14. november 2010 12:44

Jo Katrine, jeg er rykket 14 dage frem. Oprindeligt var teminen d. 3/6, men hvis man ikke har født i uge 38 med tvillinger, så sætter de fødslen igang dér.
Så den nye termin hedder 19/5, selvom jeg nok skal være glad hvis jeg kan holde dem i maven så længe. De sagde, at alt imellem uge 34-38 er normalt - så man kan vidst ikke helt regne med terminen :) Men fedt, at have en dato og forholde sig til alligevel.

Jeg skal til NF på Tirsdag, og vi er bare så spændte. Selvom vi har set tvillingerne have det godt ved to tidlige scanninger, så har det stadig været rigtig svært at tro på. Vi har ikke købt noget som helst, ikke engang sutter eller sokker :) Manden har hele tiden haft NF som skilletråd, og når den gik godt så kunne vi begynde at kigge lidt rundt omkring.
Det er nok fordi man har haft så svært ved, at blive gravid, og når man så endelig bliver det så tør man næsten ikke håbe på at det går godt. Men regner selvfølgelig med, at alt er som det skal være på Tirsdag. Så er det 3 uger siden vi så dem sidst, så der er nok sket en hele masse. :-)
BilledeBillede
Lilien

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Katrine-mor » søn, 14. november 2010 12:51

Hej Lilien,

Har nok skrevet til dig på samme tid som du skrev til mig, så kig i dit indlæg på gravidsiden omkring din NF ;-)

Ja vi havde også NF som skillelinje, men nu må vi godt kigge og købe lidt, selvom vi venter med de store indkøb til efter jul... januarudslag you know ;-)

KNUS
Billede

Katrine-mor

Indlægaf Panna » søn, 14. november 2010 20:02

Tak for tippet, Katrine-mor.. desværre er siden blevet lukket ned d. 5. november... :-(
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Annette1975 » man, 15. november 2010 14:30

Vekommen tilbage, jeg kan sagtens huske dig :-) Hvor er det bare super dejligt at du er blevet gravid og at det hele forløber som det skal :-)

Kæmpe tillykke herfra.
Billede

Billede
Annette1975

Geografisk sted: Ã…rhus

Indlægaf Katrine-mor » tors, 18. november 2010 16:49

Panna, øv altså det var da ærgerligt. Det var ellers et godt forum. Har lige prøvet at logge ind og jeg kan se at for dem der er medlemmer, kan man godt bruge det stadig, men der kan ikke komme nye medlemmer ind... meget mærkeligt og underligt at de ikke kommer med en forklaring på hvorfor det er lukket ned :-(

Annette1975, tak skal du have. Jeg kan også sagtens huske dig :-) Og endnu engang tillykke med den lille spire :D
Billede

Katrine-mor

Indlægaf Babywanted » man, 13. december 2010 14:22

Jubii hvor en dejlig update - og skøn ferie ;-) Kæmpe tillykke!
Lykkelig mor til 2 drenge
Brugeravatar
Babywanted

Geografisk sted: Ã…rhus

Tilbage til Barnløshed og behandling