BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

CFC- copenhagen fetility center

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

CFC- copenhagen fetility center

Indlægaf Thomsen » man, 14. november 2011 20:55

Hej
jeg er lige startet hos CFC og jeg har ikke fået det bedste indtryk af stedet, men jeg havde ellers sådan en behagelig samtale med Svend derinde men ja nogen ting undevejs har gjort at jeg måske tænker de har for travlt derinde så de ikke har god nok tid til folk, er der nogen herinde der har været i behandling hos Svend ku godt tænke mig at høre ris og ros hvis man har nogen erfaring med stedet
Billede
Thomsen

Re: CFC- copenhagen fetility center

Indlægaf Panna » tirs, 15. november 2011 11:53

Har ikke selv erfaring med dem.. har dog hørt fra andre at de også har oplevet at det virkede lidt fortravlet. Men det gør det nu mange steder...

Tilgengæld kender jeg nogen der blev gravide med tvillinger ved deres første forsøg hos CFC... Men de var så også sprunget det offentlige over, så måske havde det også lykkedes hvis de havde prøvet i det offentlige først..

Men i hvert fald velkommen herinde :D
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Thomsen » tirs, 15. november 2011 13:44

Nej det kan godt være de har travlt alle steder havde bare nok forventet lidt mere af det private :) nu skal jeg til samtale derinde idag pga mit meget mislykkede forsøg så håber jeg Svend vil tage sig tid til at tale det igennem om hvad han så vil gøre, at gå fra at ha 18-25 æg og masser der kan bruges til ingen æg hos dem er i min verden et skridt tilbage, så ku det offentlige dog mere end ham :)
Billede
Thomsen

Indlægaf Panna » tirs, 15. november 2011 15:02

Ja det lyder da ærligt talt som om han har skudt lidt under mål... 18-25 æg er selvfølgelig for mange, men 0 er da helt galt!

Er lidt spændt på at høre hvad han siger til det..
Start: marts 07
1. IUI apr 09 neg
2. IUI maj 09 aflyst
3. IUI juni 09 aflyst
4. IUI (IVF) sept. 09 pos, GUL
1. IVF marts 10 pos, SA
2. IVF maj 10 neg
3. IVF nov 10 pos, SA
2 fryseæg marts 11 neg
Ansøgning adoption 16/10-10
Godkendt 29/2-12
Panna

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Snorre » tirs, 15. november 2011 19:22

Velkommen herinde :-)
Jeg har godt hørt om CFC, men ikke selv gået der. Jeg har været i fertilitetsbehandling på klinikken Trianglen i Hellerup. Den kan varmt anbefales i hvert fald.
Det lyder ikke som om du har fået den helt optimale mængde hormoner, eller måske et forkert mærke i forhold til, hvad der virker for dig.
Da jeg i sin tid startede op til IVF behandling sagde min læge, at det første forsøg altid ville være eksperimentielt. Det er meget individuelt hvordan de forskellige hormoner virker, og hvor stor dosis der skal til. Ved mit første forsøg var der omkring 20 æg (har også tendens til PCO). Ved mit andet forsøg var der 10, så der var fundet en mere optimal behandling. Så jeg håber meget, at lægen rammer noget bedre ved dit næste forsøg! :-)
Billede
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2 x SA // 4 IUI'er neg // 1. IVF neg // 2. IVF - BP 23. jun 10 POSITIV :-)
Snorre

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Thomsen » tirs, 15. november 2011 20:26

Så har jeg været til samtale med Svend, han tog sig god tid og vi talte længe han havde virkelig læst på lektien til jeg kom og ku hele mine gamle journaler fra Riget og fortalte og forklarede at vi nu skal finde en mellemvej, hvor min PCO ikke gir mig 25 æg og overstimuleret og hans lavstimulation ikke gav 0 æg, han var meget sød og forsikrede mig at jeg havde gode ods men at han var nødt til at spore sig ind på min krop. Så vi aftalte jeg nu afventer min mensturation og så ringer jeg ind og så gir jeg ham en chance til som han sagde :-) Humøret var lidt højere da vi gik derfra end inden så det er jo meget dejligt. Så op på hesten igen igen og så ser vi hvad der sker næste gang.
Vedr Trianglen, der har jeg fået fortaget mine 7 IUI samt akupunktur ved ægoplægninger på Riget, de er nemlig rigtig søde jeg har haft med Peter og Kåre ( Peter havde jeg også ved mine IVF på Hillerød) Jeg er også helt sikker på de for et par chancer med mig hvis Svend ikke kan ;-) Men så langt håber jeg ikke jeg når men det er der jo ingen af os der håber man gør
Billede
Thomsen

Indlægaf Frej@ » tirs, 15. november 2011 20:54

Velkommen herinde :-)
Hvor er det dejligt du har haft en god snak med lægen, det er så utroligt vigtigt fordi man jo så inderligt ønsker sig det lykkedes og man har brug for at vide, at de ved præcis hvad de gør, så man har de bedste chancer, håber så meget det lykkedes for dig.
Start pb sep 2009
24-3-11 ICSI (kort) 3 æg, 1 op 2 i frys (negativ test)
15-5-11 ICSI (Lang) Afbrudt, indstilles til operation pga. æggeleder
13-9-11 ICSI (Lang)
sep2011 Ansøgning til adoption(Afvist pga MC)
25-10-11 BP- POSITIV:-)
Frej@

Geografisk sted: Midtjylland

Indlægaf Thomsen » tirs, 15. november 2011 21:17

Tak, ja nu glæder jeg mig også bare til at komme igang igen, selvom jeg har været sådan lidt i tvivl om jeg skal gøre det allerede ved denne mens jeg går og venter på for det ku meget vel blive til et svar omkring juleaften og ja sku man gå hen og få en negativ test( hvis han altså lave æg på mig ) så vil det bare igen i år blive en øv jul, så havde faktisk inden vi starede hos ham sagt til min mand at vi ku prøve her i november og så først igen til januar hvis det var for julen sku være hellig og hyggeligt og ikke stress og hormoner. meeenn man har jo et standpunkt til man tager et nyt , og fordi jeg slet ikke denne ivf fik en reel chance så kan jeg ikke helt vente til januar. det ku jo også gå hen og blive verdens bedste jul :-)
Billede
Thomsen

Indlægaf Thomsen » tirs, 15. november 2011 21:19

Frej@ hvis man må spørge hvad betyder afvist pga MC? Jeg er ikke inde i mange af de forkortelser i bruger. Men Hvor er det fantastisk kan se du er gravid Tusind tillykke med det, det er sådan nogen som dig som gir lille mig håb :-)
Billede
Thomsen

Indlægaf bims » ons, 16. november 2011 15:51

Thomsen skrev:Hej
jeg er lige startet hos CFC og jeg har ikke fået det bedste indtryk af stedet, men jeg havde ellers sådan en behagelig samtale med Svend derinde men ja nogen ting undevejs har gjort at jeg måske tænker de har for travlt derinde så de ikke har god nok tid til folk, er der nogen herinde der har været i behandling hos Svend ku godt tænke mig at høre ris og ros hvis man har nogen erfaring med stedet

Jeg kan kun sige godt om det sted de er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ søde....ville ønske vi havde råd til at blive der. Første gang jeg kom der havde jeg det som dig men det ændrede sig....
Ja de har travlt men dog ikke så travlt at de ikke har tid til dig....ellers slår du bare i bordet
bims

Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf Thomsen » ons, 16. november 2011 18:05

Jamen synes også Svend er sød og vi havde en god samtale med ham i går og fortsætter også derinde tænker vi er i gode hænder derinde, havde nok bare håbet man ikke havde følelsen af at de har så travlt. Men ud over det er de alle sammen meget søde og venlige derinde. Hvor mange gange har i prøvet derinde bims?? og hvad gør i så nu?? og ja jeg står også i penge dilema vi skal finde 36.500 til en 3 tur og dem ved jeg bare ikke helt hvor vi skal finde og banken kan ikke hjælpe mere desværre. det er så hårdt at man også blir bremset af det økonomiske.
Billede
Thomsen

Indlægaf bims » fre, 02. december 2011 13:03

Thomsen skrev:Jamen synes også Svend er sød og vi havde en god samtale med ham i går og fortsætter også derinde tænker vi er i gode hænder derinde, havde nok bare håbet man ikke havde følelsen af at de har så travlt. Men ud over det er de alle sammen meget søde og venlige derinde. Hvor mange gange har i prøvet derinde bims?? og hvad gør i så nu?? og ja jeg står også i penge dilema vi skal finde 36.500 til en 3 tur og dem ved jeg bare ikke helt hvor vi skal finde og banken kan ikke hjælpe mere desværre. det er så hårdt at man også blir bremset af det økonomiske.

Vi havde to forsøg ved cfc (var med i deres gratis forsøg).
Vi starter op på Brædstrup til januar :toothy7: og jeg er SÅ KLAR til at komme igang igen efter en pause.
Håber det bliver gratis igen inden :D men ellers må vi jo bare betale ved kasse et ;-)
bims

Indlægaf Thomsen » man, 05. december 2011 21:03

hvorfor starter i et nyt sted? ja ku være dejligt det blev gratis igen men hvis man har brugt sine 3 forsøg så får man vel ikke flere gratis forsøg igen vel?
Billede
Thomsen

Indlægaf bims » fre, 09. december 2011 22:49

Vi flytter da vi ikke har brugt vores 3 forsøg i det offentlige men hvis vi ikke får en positiv test så vender vi tilbage til cfc igen :-) når vi har råd.
Uret tikker jo og pengene skal også findes :-(
bims

Tilbage til Barnløshed og behandling