BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Behandling på Riget.

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Behandling på Riget.

Indlægaf Betty » lør, 10. december 2011 20:12

Hej
Er der nogen herinde der har erfaring med rigshospitalet? Min mand og jeg skal starte med insemination , skal til første "møde"her i dec., men hvor hurtigt kan man komme igang, når alle forundersøgelser er lavet?
Betty

Re: Behandling på Riget.

Indlægaf Thomsen » ons, 21. december 2011 20:44

Jeg har fået taget æg ud på riget 2 gange og lagt æg op 6 gange derinde, de har alle været utrolig søde og venlige. Jeg kender også en der insemineret derinde 7 gange men så lykkedes det og min kollega blev gravid i 3 forsøg derinde og alle har været glade for Riget. Da du skal ha iui så kan du starte når du får din første mens efter jeres møde derinde. Man ringer jo ind det gør man ved ivf og så tilmelder man sig men alt det får du afvide der inde - alt held og lykke med det hel :-)
Billede
Thomsen

Re: Behandling på Riget.

Indlægaf Aurum » fre, 23. december 2011 12:51

Jeg er i behandling på riget.
Jeg har været der i halvandet år og været MEGET glad for det. Der er nogle rigtigt søde læger og sygeplejesker. Det har desværre ikke lykkedes dem at få gjort mig gravid endnu.
Man får, som bekendt, 3 forsøg og et ekstra hvis men opnår graviditet. hvis man får nedfrosset æg, kan man få dem lagt op uden at bruge forsøg, men man skal ikke bruge dem før der er min 3 stk. Så skal man til gengæld bruge dem før man kan komme videre.
Et forsøg bliver først talt når man har fået lagt min et æg op.
De er meget hensynsfulde derinde og jeg har følt at de vidste hvad de lavede.
Ulempen er at de nogle gange kan virke stressede når man sidder og venter, men kun én gang har lægen virket lidt stresset på stuen. De tager sig god tid til hver enkelt og lytter til én og prøver at løse evt problemer (jeg får voldsomt ondt ved ÆU og vi fandt en løsning, så det har lettet MEGET selvom det stadig ikke er smertefrit).
De er også fleksible hvad angår behandlingsmetoder. - Ved andet forsøg var min mand udsendt som soldat. En måned før vores forsøg satte lægen mig på næsespray for at kontrollere min cyklus. Da min mand så kom hjem på ferie var jeg klar til at få taget æg ud og vi fik befrugtet det og lagt tilbage. Dagen efter at han var taget tilbage til Afghanistan fik jeg en positiv test.
Nu har jeg fået lagt et optøet æg op og vi venter på besked.
Hvis det ikke er lykkedes får vi hele min journal og går på privatklinik, for vi har brugt alle vores forsøg.

Håber at det besvarede nogle af dine spørgsmål.
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Tilbage til Barnløshed og behandling