BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

av, mit hjerte

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

av, mit hjerte

Indlægaf Aurum » man, 27. juni 2011 19:41

Så sidder man her og tror at man stort set har glemt projekt"unævnelig" og sagtens kan vente til august hvor vi igen kan prøve. Men tro om igen.
Lige som paraderne er helt nede bliver der så afslappet nævnt at vennepar nr 5 nu også venter barn nr 2. Av, mit hjerte.

Jeg føler mig glemt af naturen.
Den ene efter den anden, som har ventet "i evigheder", er blevet gravid.

Måske blev jeg lidt trist da alle andre begyndte at få barn. Men nu da jeg bliver forbigået i anden runde, føler jeg mig helt glemt af naturen, og snydt fra det jeg har tragtet efter længere end jeg har været interesseret i drenge.

Jeg har ikke tænkt mig at give op, men jeg har følelsen af at jeg prøver på noget som aldrig vil ske.

Av
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Re: av, mit hjerte

Indlægaf babyskruk » tirs, 28. juni 2011 19:12

åh hvor jeg føler med dig. Har det på præcis samme måde :( Det er så dybt uretfærdigt. Kender flere der har fået eller er gravide med nr 2 og vi venter stadig på at få vores første :( Føles bare som om man er den største fiasko i verden som kvinde når det ikke lykkes. Specielt fordi vi konstant får af vide hvor godt jeg tager imod behandlingen og hvor fantastisk gode æg vi laver, de deler sig som de skal, befrugtes som de skal og alligevel skal vi igang med 3 ICSI (vi har så ikke prøvet andet end ICSI da det blev vurderet nødvendigt). Suk

vi skal selv igang igen til August efter små 8 mdrs ventetid på at skulle igang (af personlige årsager). Glæder mig og frygter det på en og samme gang
Billede
babyskruk

Indlægaf Snebold » ons, 29. juni 2011 13:51

Jeg kan så meget følge dig. Godt nok har jeg en søn, men han er i himlen så vi er jo alligevel lidt i samme sitution. Jeg har det også utroligt svært med at se dem der fik børn omkring hvor jeg fik Linus nu begynder at få nr. 2, mens jeg ikke kan blive gravid. 4 IVF/ICSI forsøg har squ gjort deres rent mentalt og vi er så brugt op. Det sidste man har brug for er at få knust sit hjerte igen og igen når de andre bliver gravide -og så endda med nr. 2.
Sender forstående tanker :bunny:
Kh. Snebold
BilledeBillede
Start pb 01.01.08. Gravid 18.10.08 SA 7+3
Linus 09.09.09
Brystkræft 07.09.09
1. IVF 10.09.10 -% æg
2. IVF 16.11.10 -2 æg op + 2 på frys
3. IVF 14.01.11 -1 ubrugeligt æg / to fryseæg op
4. IVF 24.04.11 -1 æg / negativ
5. IVF 18.09.11 -3 æg, 0 befrugtet
Brugeravatar
Snebold

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf zoo » ons, 29. juni 2011 15:49

Men ingen ønkser jo at knuse jeres hjerter....forstår godt jeres frustrationer....men igen ingen ønkser at knuse jeres hjerter.
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Titti » ons, 29. juni 2011 19:52

Ja, det gør bare NAS... én i min omgangskreds venter nu nr. 3 !! Halloooo hvad med os andre ?? Kan SÅ meget forstå dig.
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf stinapigen79 » ons, 29. juni 2011 21:20

ja så prøv at arbejde i butik hvor man ser den ene kunde efter den anden kunde være gravid med enten nr 1 eller 2 sågår nr 3 rigtig svær i perioder
Billede

Den 9/9-11 positiv men endte i en Bio/Gul

Den 8/2-12 positiv men endte i en Bio/SA
stinapigen79

Geografisk sted: fredericia

Indlægaf Aurum » tors, 30. juni 2011 18:02

zoo skrev:Men ingen ønkser jo at knuse jeres hjerter....forstår godt jeres frustrationer....men igen ingen ønkser at knuse jeres hjerter.

Vi ved vidst godt alle sammen at de, som får børn ikke ønsker at såre os andre. Der er jo heller ingen grund til at alle andre skal holde sig tilbage pga. at det ikke lykkes lige så nemt for os. Men vores situation er som den er og der følger nogle følelser med som ikke rigtigt er til at undgå.

Jeg bebrejder da heller ingen som helst for mine følelser og kan også glæde mig over andres lykke når den første "dukkert" er overstået.

Men nogle gange overvælder situationen mig og så er det svært at få vejret.

Udover det er det ikke noget jeg fortæller til det par, som venter sig. Jeg vil ikke risikere at give dem en følelse af at de gør noget galt, heller ikke ved at fortælle os det.

Min søster har lige fået nr 2 sidst i april og hende har jeg jævnligt talt med om det hele. Det var hende der trøstede mig i den halve time jeg brød sammen da hun fortalte at hun var gravid. Men derefter vendte det også til en positiv nyhed. Og jeg var med hele tiden igennem graviditeten også imens jeg selv blev opereret for en graviditet udenfor livmoderen, da jeg kom igennem en biokemisk graviditet og da jeg fik en negativ graviditetstest. Og det var fantastisk at være med til min nevøs fødsel og klippe navlestrengen.

Min søster er nok en af dem jeg kender (som ikke selv får hjælp), der bedst forstår hvad det handler om. Og hun har overbevist mig om at min reaktion på hendes graviditet ikke sårede hende det fjerneste. Hun vidste nemlig helt igennem at min reaktion intet havde at gøre med hende. Men udelukkende havde at gøre med min egen afmagt og følelsesmæssige belastning som hendes nyhed blotlagde.

Jeg tror at det kræver mere end hvad man kan klare med ord og umiddelbar handling at helt give den forståelse videre. Derfor er jeg glad for at min søster og mig altid har været så tætte at det har været naturligt at indvie min hende i hele processen. Det er nok det der har givet hende den forståelse som hun har, for hvad der sker i mit liv. Og det forhindrer mig ikke i at elske min niece og lille nye nevø utroligt højt. Men de er selvfølgelig også nogle usædvanligt dejlige unger og det får det også at vide jævnligt ;)
Aurum

Indlægaf zoo » tors, 30. juni 2011 18:16

Jeg har fuld forståelse for jeres følelser omkring dette og at det kan være hårdt at alle omkring én får det ene barn efter det andet. Men jeg kan næsten nogle gange sidde og tænke over om jeg overhovedet skal være herinde, for lykkedes det for mig, hvilket jeg jo heller ikke ved om det kan, så vil jeg være rigtig nervøs for at skrive det her jo mere jeg følger med og jo mere jeg læser hvor hårdt det er for barnløse.....for jeg ønsker ikke at gøre nogen ked af det, ville da ønske for alle i verden at det bare lykkedes uden problemer.....men nogle gange ser jeg verden anderledes end andre...jeg tror nogle gange på lidt andre ting og tolker situationer man kommer ud for på andre måde end nogle andre gør det. Derfor er min og min mands beslutning også at vi prøver kun på den "naturlige" måde og lykkedes det ikke, så er det sådan det skal være - for os vel at mærke - andre har andre holdninger og sådan er det. Dermed ikke sagt at jeg ikke vil blive ked af det hvis det ikke lykkedes, men jeg ved at sådan må det så være. Jeg har selv en bekendt der ikke har kunne få et barn mere som hun ønskede sig.....og jeg kan ærligt ikke tale med hende om det at få børn, for alt bliver sort. I starten tager man det måske ikke så tungt og er forstående, men jeg må sige med tiden bliver man lidt "træt" af det. Jeg siger ikke at I er sådan....det kan jeg jo ikke vide;-) og jeg vil ikke dømme nogen. Har blot af erfaring lært at det ikke altid er let heller at være på den anden side.....skriver ikke som jeg gør for at støde nogen, det håber jeg I forstår.

Og min/vores beslutning om hvordan vi gør det at få børn er jo vores, som passer til vores overbevisning. Og jeres er jeres....og det kan man ikke pille ved! :-)

Knus til alle
zoo

Indlægaf Stinna30 » tors, 30. juni 2011 19:16

Selvfølgelig skal du være herinde, zoo. Der skal jo netop være plads til både dig og Aurum, men jeg forstår SÅ godt Aurums tanker og følelser med alt det, hun har været igennem: bl.a. GUL, bio, og også gravid med to æg og så miste dem igen - det er jo umenneskeligt.

Jeg ved godt, du ikke skriver for at støde nogen, zoo, men det er et meget ømtåleligt emne, og jeg tror ikke, man kan sætte sig ind i det, hvis man ikke selv har kæmpet kampen. Selv nåede jeg kun igennem udredningen, inden det lykkedes efter 1 1/2 år, så kan ikke sætte mig ind i behandlingsræset, men delvist i ventetiden og frustrationen ved at få mens gang på gang.

Jeg har også selv en veninde, der er i behandling, og jeg håber af hele mit hjerte, hun bliver gravid, inden jeg måske er så heldig at blive gravid igen engang. Så jeg forstår til dels dine følelser omkring, at det kan være svært at være på den anden side, men det er INTET imod det de barnløse kæmper med hver dag.
Det er så bare min mening ;)

Mange knus til jer begge og et ekstra til Aurum, for hvor må det være hårdt :(
Billede
Billede
Brugeravatar
Stinna30

Indlægaf Aurum » tors, 30. juni 2011 19:26

Stinna- tak :)
zoo- Jeg håber at du ikke vil være bange for at fortælle os hvis det lykkes dig at blive gravid. Det er da fantastisk at høre om når det lykkes for nogen der har haft svært ved det. Det giver et boost af nyt mod i ens eget projekte :D
Det er selvfølgelig i orden hvis du bare ikke har lyst, men jeg tror ikke at du vil finde nogen herinde som ikke ville glæde sig på dine vegne.

Mht se mening i hændelserne så synes jeg faktisk at det er meget interesant.
Før vi begyndte på "projektbaby" tænkte jeg at hvis jeg af en eller anden grund ikke kunne få børn, ville jeg adoptere. Dels fordi jeg tænkte at det så var meningen at jeg/vi ikke skulle få børn på den måde. Og dels synes jeg at det er fantastisk at vende en så hård og trist ting til noget så positivt som at tage sig af et andet barn og gøre det til sit eget.

Det synes jeg stadig, også selvom jeg nu ved at det kan komme sammen med sine egne problemer (frygt for svigt og andet). Men indtil videre er mit og min mands forhold til at få familie ikke et som vil blive tilfredsstillet af at udelukkende være forældre. Jeg har behov for at gå det hele igennem inklusive graviditet og (forhåbeligt) amning. Og vi ønsker at stå med tanken om at vores barn kommer fra os begge to. Min mand har sine egne grunde til at ikke ville adoptere.

Der er jo en risiko for at det bare ikke vil lykkes og det er vi klar over.
Hvis det skulle ske er vi enige om at vi simpelthen bare vil få et anderledes liv end vi regner med. Så må vi benytte os af de positive sider af ikke at have det ansvar. Vi vil kunne "dyrke" vores forhold uden hensyntagen til børn og vi vil have en økonomi der vil åbne andre muligheder for os.
Jeg tror at jeg vil knytte tættere bånd til børnene i familien og vennekredse for at tilfredsstille en del af mit moderinstinkt, men jeg er sikker på at vi vil kunne klare det og få det bedste ud af det.

Jeg tror ikke at der er en decideret mening med hvad der sker i vores liv, men at vi kan vælge at få det bedst mulige ud af det. Mig og min mand har allerede fået et meget bedre grundlag for et liv sammen efter 7 år uden børn, end vi sandsynligvis kunne have fået hvis jeg var blevet gravid da vi droppede præventionen efter 1 år.

Men jeg tror ikke at man skal lade være med at handle efter hvad der gør en lykkelig (selvfølgelig ikke på andres bekostning) pga evt tro på en mening med hændelser i livet. Det vigtigste er at gøre hvad der føles rigtigt og forhåbeligt gør én lykkelig. Jeg tror absolut ikke der er nogen der vil takke én for det modsatte (ikke at forveksle med at jeg ikke har en religion).

Jeg er glad for at du satte naturlig i " ". Jeg har så svært ved at se bort fra naturen i fertilitetsbehandling.
Hvis vi kunne klare det uden at naturen skulle indvolveres, ville vi trods alt ikke behøve at krydse fingre hver gang vi skal "producere" æg, have taget dem ud, befrugte dem eller få dem til at sidde fast.
Med behandlingen kan vi springe en masse led over og vi kan hjælpe kroppen ekstra på vej, men vi sidder stadig og beder til at det må lykkes og det er heller ikke garanteret med behandling. Bare mere sandsynligt for nogle af os...

Men som du også siger, så har vi alle sammen forskellige opskrifter på et lykkeligt liv og den enes løsning er ikke nødvendigvis den andens.
(wow det blev en lang en :oops: ) ;)
Aurum

Indlægaf zoo » tors, 30. juni 2011 20:11

Men en lang meningsfuld én;-)

Jeg blir her da også. Og er det helt oprigtig at ALLE herinde bare blive glade på andres vegne. SÅ tager jeg virkelig hatten af for alle - for DET er næstekærlighed og uselvisk og det er fantastisk:-)

Ja jeg skriver "naturlig" for det er jo bare en anden form for naturlig, og i min verden ville den metode jo ikke blevet fundet, hvis det ikke var meningen den skulle hjælpe nogen til at få børn.

Men det er måske også mest min bekendte, der plager mig lidt, for der er ikke DET vores eventuelle barn vil fejle, fordi det ene og det andet. Og det er DER jeg står helt af.....For så er hun ikke oprigtig. For hun siger samtidig at hun er helt afklaret....men det er man jo så måske ikke helt.

Vi har altså også fået en lille hjælp. Min mand har været steriliseret og fik for 3mdr siden lavet det om igen. Jeg var igennem et langt sygdomsforløb og vi troede faktisk aldrig der blev plads til flere børn....men det gjorde der. Jeg synes selv vi har blandet os lidt for meget i "naturens" gang. Men tror på det lykkedes og gør det ikke....ja så er det bare sådan det skal være. Vi har 3 børn tilsammen, jeg ét og min mand to så vi har jo børn, men vi har det begge sådan at der mangler én :-) så vi prøver.

Lige som alle andre her:-)

Så det jeg kan få ud af det her, er vel at vi alle sammen bare prøver.....på hver vores måde, ik ;-)

Knus
zoo

Indlægaf Aurum » tors, 30. juni 2011 20:31

Helt sikkert!

Jeg håber virkeligt det lykkes for jer :)
Jeg har aldrig fået andre børn, men jeg forestiller mig at ønsket om et barn kan være lige stærkt om det er det første eller femte. Præcis lige sådan som at man kan ønske et barn i en alder af 20 lige så brændende som i en alder af 40.
Det er ventetiden der er svær..
Aurum

Indlægaf zoo » tors, 30. juni 2011 20:59

Lige præcis alle der ønsker sig børn ønsker sig dem helt sikkert lige meget ;-)

Jeg håber også at alle herinde får den gave det er at få børn. Hos mig er det 12 år siden jeg var gravid sidste gang, så jeg kan sgu næsten ikke huske hvordan det var.....så jeg er næsten lige så spændt som en førstegangsgravid;-)
zoo

Indlægaf babyskruk » tors, 30. juni 2011 23:44

zoo selvf skal du da blive :) Synes det er fantastisk at høre at der er nogle der slipper for at skulle igang med behandling. Det glæder mig kun på deres vegne at de ikke skal så meget igennem som os :)

I bund og grund tror jeg ikke det handler om man ikke er glad på andres vegne. Men at man både er glade på andres vegne og samtidig kede af det på sine egne vegne. (men ja det er jo bare et bud ud fra egne erfaringer)

held og lykke allesammen :) må lykkens snart tilfalde os alle :)
Billede
babyskruk

Indlægaf Titti » man, 11. juli 2011 11:50

Aurum skrev:Helt sikkert!

Jeg håber virkeligt det lykkes for jer :)
Jeg har aldrig fået andre børn, men jeg forestiller mig at ønsket om et barn kan være lige stærkt om det er det første eller femte. Præcis lige sådan som at man kan ønske et barn i en alder af 20 lige så brændende som i en alder af 40.
Det er ventetiden der er svær..

Har læst oplægget igennem og ja det er et følsomt emne, men det er rigtig som du skriver Aurum at ønsket om et barn er lige så stort om det er nr. 1,2,3 osv. For mit vedkommende gør det rigtig ondt ikke at kunne gøre min dejlige datter til storesøster og det gør rigtig ondt når hun selv nævner det. Føler jeg svigter hende. Jeg har sat hende i verden og så kan jeg ikke give hende søskne. Spørgsmålene og afmagten hober jeg op. Hun har ingen at lege med når vi er på ferie, ligesom søskenen kan, hun har ikke nogen at dele "børneting" med. Når vi er væk en skønne dag, hvem har hun så? Bliver hun ensom? Mine egne søskne har ikke fået børn (endnu) så hun har heller ikke rigtig nogen fætre el. kusiner (jo, på Sjælland 2 stk. ) Jeg føler jeg har sat hende i verden og ikke fuldført missionen og det gør rigtig ondt!! Jeg har dårlig samvittighed simpelthen.
Vi prøver at sætte os ind i de forskellige situationen, både dem der ingen børn har, men også dem der kæmper for nr. 2. Det er svært for vi har hver Vores kamp og det gør sikkert også ondt på sin måde. Det gode er bare at vi kan prøve at støtte hinanden så meget så muligt :-) Vi har dog én tilng til fælles.... VI VIL HAVE NOGLE BØRN!
En veninde i min omgangskred venter nr. 3, pt kan jeg ikke tale med hende, da det gør for ondt (og det ved hun også godt) God sommer og god vind til Jer :-)
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Næste

Tilbage til Barnløshed og behandling