BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

Arbejde vs. behandling

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Arbejde vs. behandling

Indlægaf Dagmar81 » man, 18. oktober 2010 15:53

Hej piger.

Jeg har lige brug for et godt råd.

Min kæreste og jeg vil tilmelde os det sidste forsøg efter jul. Sagen er bare den, at jeg er på et arbejde som jeg næsten ikke kan holde ud længere. Det eneste der holder mig oppe med hensyn til det job er tanken om, at jeg forhåbentlig engang skal på barsel fra det og så derefter kan søge væk. Sådan har jeg nu gået og tænkt i et år, og graviditeten er desværre ikke indtruffet.

Jeg har virkelig lyst til at søge efter nyt job, men tænker straks på: fravær til behandling, barsel, tre-måneders prøvetid osv..

Som tingene er nu, er det som om, at det hele bidder sig selv i halen. Jeg bliver ikke gravid og er også fastholdt i et dårligt job :-(

Har nogle af jer andre haft samme tanker? Eller har I et godt råd?
Har prøvet siden maj 08!! Intet virker :-(
Dagmar81

Re: Arbejde vs. behandling

Indlægaf Aurum » tirs, 19. oktober 2010 09:21

Jeg er standhaftig tilhænger af at man er tilfreds med sin hverdag også selvom det kan være usikkert eller sparsommeligt. Hverdagene er dem der er flest af så stræb efter at de er gode.
Aurum

Geografisk sted: Kbh

Indlægaf Titti » tirs, 19. oktober 2010 22:38

Uha har også haft det som dig, men jeg har ventet 2 år nu på at blive gravid og jeg må sige at jeg er NU fuldstændig ligeglad med om jeg får betalt barsel, for hvis bare den baby kommer, så er lykken gjort og så skal jeg nok klare alt anden :-)

Jeg ville tænke på mig selv :-) Jeg er ikke på jobbet mere og jeg tænker slet ikke sådan mere, heldigvis :-)
Håber du finder en løsning :-) måske baby kommer når du "slapper" lidt mere af mht din hverdag :-)

Pøj pøj!
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Birgitte » ons, 20. oktober 2010 10:45

Hej

Jeg tror det vigtigst er at du føler dig godt tilpas i din hverdag. Hvis du føler dig godt tilpas er jeg sikker på kroppen er mere modtagelig. Vi ved jo alle hvor stressende det er at være i behandling - så det gælder trods alt om at have det så godt som muligt selv.

Jeg er selv i den situation at jeg næsten lige er blevet fyret. Kort tid efter finder vi ud af at 4. ins.behandling har resulteret i en graviditet.
Jeg har selv tænkt mange tanker og tænkt fuck hvad gør jeg.. hvad med økonomien. Men man er nødt til at tro på at det hele nok skal gå. Og efter et par uger føles det ikke helt så uoverskueligt at kunne risikere at skulle gå ledig et stykke tid før barsel.

Jeg håber du finder ud af en løsning som føles rigtig for dig.

Knus
Start projektbarn dec 08
Bio dec 09
1. iui maj 10 - pos - foster død ca uge 6 (udskrab uge 9)
2.+3. iui aug/sep 10 - neg
4. iui sep/okt 10 - pos - MA
5. iui dec/jan 11 - neg
1. IVF + 1. ICSI sommer 11 - ingen æg til ÆO
2. ICSI jan 12 - 2 æg til ÆU og ÆO
Birgitte

Indlægaf Dagmar81 » ons, 20. oktober 2010 17:32

Hej piger.

Mange tak for jeres svar. I har ret, man bliver nødt til at have det godt i sin hverdag, ellers kan man ikke hænge sammen. Der er jo heller ikke nogen som siger det sker i næste måned, at jeg bliver gravid. Der kan jo gå lang tid, og så ville det være dumt at gå rundt i et kedeligt job man ikke ønsker.

Hav en god dag.

Knus Dagmar.
Har prøvet siden maj 08!! Intet virker :-(
Dagmar81

Tilbage til Barnløshed og behandling