BabyOrNot.dk - Graviditetstest - ægløsningstest

ÆU idag update

I dette forum diskuterer vi emner relateret til barnløshed og adoption. Her kan du videregive dine erfaringer eller få gode råd fra andre.

Re: ÆU idag update

Indlægaf zoo » ons, 14. september 2011 08:23

Snorre: var også sådan noget jeg selv havde fundet frem til. Mht det med at hygge sig hver dag eller hver anden dag, er der delte meninger om. Vi er blevet anbefalet så meget som muligt, da min mand har været stereliseret og nu er refertiliseret og derfor skal der bare gang i produktionen igen ;-)
zoo

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Titti » ons, 14. september 2011 09:03

Super godt gået! Hvordan kan det være der skal gå 5 dage? Jeg mener de fleste er efter 2 dage, så hvem tager beslutninger om at vente yderligere og hvorfor?
IVF,12. Nov. 5 æg, -æg til ÆO
IVF, 8. Jan. 13 æg, 8 befr. 2 æg ÆO/neg.
IVF, 20. april. 8 æg, 3 befr. 2 æg ÆO/MA
IVF, 20. sep. 5 æg, 2 befr. - æg ÆO
Kort IVF, 25. Nov.8 æg, 4 befr. 1 æg ÆO/neg.
Lang ICSI 11.feb 6 æg, 5 befr. 2 ÆO/neg. 3 til frys)
Titti

Geografisk sted: Odense

Indlægaf babyskruk » ons, 14. september 2011 15:55

Titti skrev:Super godt gået! Hvordan kan det være der skal gå 5 dage? Jeg mener de fleste er efter 2 dage, så hvem tager beslutninger om at vente yderligere og hvorfor?

det er fordi de skal bruge blastocyst dyrknings metoden at der skal gå 5 dage istedet for de sædvanlige 2 :) det er skejby der har tilbudt os at vi kan gå med til at bruge den metode og det har vi sagt ja til :) det eneste de kræver er at man skal have min. 8 æg og jeg havde som sagt 12 så der burde være god sandsynlighed for at der er både 2 til oplægning og nogle til frys. Men nu må vi se hvad de siger på lørdag :)
Billede
babyskruk

Indlægaf babyskruk » ons, 14. september 2011 15:58

Snorre skrev:Så det er blastocyst dyrkning - hvor spændende :-) Jeg blev selv gravid ved den metode. Det giver rigtig gode odds. Helt op mod 70% ved oplægning på 5. dagen, og i mit tilfælde på 6. dagen sagde den 50% (mine var langsomme i udviklingen, derfor måtte vi vente). Det eneste hårde er, at blive ringet op hver dag, med status på æggebasserne - en gyser uden lige :-) Oprettede i sin tid en tråd herinde, hvor interesserede kunne følge med i forløbet...
Jeg håber, at det vil lykkes for jer! :-)

zoo - du spørger til hvad standard er. Jeg mener, at når man på helt normal vis prøver at blive gravide vil en kvinde typisk producere 1-2 æg i en cyklus. Ved IVF behandling skal der optimalt set være et sted mellem 10-15 æg. Det skyldes bl.a. at der falder en hvis %-del fra undervejs i forløbet. Med det antal vil der være en god sandsynlighed for at have et par æg til oplægning og måske også et par til fryseren.
Og en ting mere... jeg har ladet mig fortælle, at det ofte er en god ide, ikke at give den gas på lagnet hver dag :-) Hvis sædcellerne lige får en lidt længere pause, vil de ofte nå at blive lidt stærkere. Så det anbefales, at hvis man har sex hver anden dag fra ca. 8.-18. dagen i din cyklus burde I også ramme det helt rigtige tidspunkt, hvor befrugtningen finder sted :-) Held og lykke

på skejby ringer de KUN på 5 dagen og fortæller om der er æg. Ville ønske de ringede hver dag. Det ville være rart at vide hvordan det går de små æggebasser.
Billede
babyskruk

Indlægaf babyskruk » ons, 14. september 2011 16:00

zoo skrev:Var også bare nysgerrig.......vi har bare besluttet at hygge os hver eneste dag hele måneden igennem....er manden helt med på ;-)

det er kun sundt at være nysgerrig :) held og lykke med babymaking :) herhjemme står det sløvt til på den front men nu skal vi heller ikke lave dem selv så det betyder ikke det store.
Billede
babyskruk

Foregående

Tilbage til Barnløshed og behandling